Wolfenstein pyörii kahdeksalla serverillä

16.09.2011 11:38 Jukka O. Kauppinen

Uutisoimme viime vuonna Intelin teknologiatesteistä, kun firman tekniikkasäätäjät pistivät Wolfenstein-räiskintäpeliä hieman uusiksi. Peli näet pyöri reaaliaikaisesti raytracetettuna, graafisen jäljen ollessa jokseenkin äimistyttävää. Wolfenstein: Ray Traced -projekti on kehittynyt siitä lisää ja nyt peli pyörii jo kahdeksan serverin pilvessä.

Intelin demokokoonpano on varustettu kahdeksalla Knights Ferry -pohjaisella palvelimella, jotka takovat reaaliaikaisesti raytracetettua Wolfenstein-peliä 1080p-tarkkuudella.

Laitteistolla ”Wolfenstein-peli renderoidään reaaliaikaisen raytracerin läpi käyttäen erikoisefektejä, jotka eivät ole olleet aiemmin mahdollisia peleissä tällaisella tarkkuudella.”

Ihan noin vain huvikseen Intel ei pelejä pyörittele, vaan ideana on esitellä firman uuden Larrabee-prosessoriteknologian ja Knights Ferry -palvelimien hurjaa vääntöä.

 

Kuvia, videoita ja teknisiä tietoja projektista löytyy oheisten linkkien takaa.

Lue myös

Asura’s Wrath – WTF vieköön, mitä tämä on?

Dead Island (PC, PS3, Xbox 360)

Massiivimoninpelien talousmalli muuttuu vuosi vuodelta

Toy Soldiers: Cold War (Xbox 360)