Uusimmat

World of Tanksin historialliset taistelut odotuttavat

22.04.2014 13:19 Jukka O. Kauppinen

F2p-panssarivaunuräiskintä World of Tanks sai viime viikolla hulppean 9.0-päivityksen, joka toi kymmenen uusitun HD-panssarivaunumallin, visuaalisesti viriteltyjen karttojen  ja HD-objektien lisäksi myös kauan odotetun uuden pelitilan, nimittäin historialliset taistelut.

Historiallisissa taisteluissa pelaajat pudotetaan toisen maailmansodan merkittäviin panssaritaisteluihin, joissa tankkivalikoima rajoitetaan taisteluissa todella käytettyihin vaunuihin.

Historiakahakat tuntuvat vain vaativan edelleen työtä, sillä viikonkin jälkeen taisteluihin jonottaminen kestää usein todella pitkään. Allekirjoittaneella odotus päättyy useimmiten vain timeouttiin, kun sopivaa kahakkaa ei löytynyt viidessäkään minuutissa, vaikka jonossa olisikin yli parisataakin pelaajaa.

Lisäksi taistelujen tasapaino on – vähemmän yllättäen – keskimäärin hanurista. Siinä missä järkevästi ajateltuna taisteluissa pitäisi olla enimmäkseen kevyempiä ja keskiraskaita vaunuja, nyt painotus on sieltä raskaimmasta päästä. Hurjasti raskaita rynnäkkötykkejä ja megatankkeja, joiden seassa on muutama yhdestä osumasta räjähtävä keskiraskas vaunu. Ei oikein kivaa eikä todellakaan historiallista.

Ideana uusi pelitila on erinomainen ja odotettu, mutta sen toteutus vaatii vielä reilusti viilaamista. Sekä paljon porkkanaa, että pelaajat käyttäisivät muitakin kuin vaunukavalkadinsa raskaimpia yksilöitä. Eletään toivossa.

Panssarisodintaa tuunataan koko ajan myös pienemmillä tavoilla, joista osa on joidenkin pelaajien mieleen, osa taas ärsyttää kovin muutamia. Näistä käydäänkin kovaa keskustelua suuntaan ja toiseen, ja ”hapan setä” Kalkkuna tiivistikin kitinöitä sarkastisesti seuraavasti:

  • Kartat on paskottu. Ennen oli paremmin. Nyt on huonot. Ens versiossa vielä huonommat. Lopuksi on odotettavissa infernaalinen kärsimys.
  • Autoaim on huono juttu. Vielä huonompi jos se tomii. Ei sitä kuitenkaan voi käyttää, kun se ei toimi.
  • Muut ei osaa tähdätä. Sitte kävi ilmi että pelaajat käyttää zoomia. Serveri kuitenki päättää miten osuu, oliko se kimoke tai arpoo huti laukauksen. Pelaaja esittää pyyntöjä.
  • Huono pelaaja on paha juttu.
  • Logiikan puute sotkee pelin ja kokenut pelaaja on ihmeessään. Varsinkin kun tomaatit omassa tiimissä aiheuttaa häviön.
  • Tomaattiraivo on seurausta liiasta tiedosta, mutta pakko statsi-modi on kuitenki laitaa, kun uteliaisuus vaatii.
  • Seura on niin paskaa että en halua pelata, mutta pakko sinne on mukaan mennä.
  • Toivotaan että muut lähtee pois, jotta kaikki on kuten ennenkin.

Niinpä. Kaikki on pahasta. Hyvin sanottu siellä.

Osallistu keskusteluun: World of Tanks

Lisätietoja: https://worldoftanks.eu/

Lisätietoja: https://worldoftanks.eu/

Lisää aiheesta

Mulkaisu: World of Tanks Xbox 360 Edition 

Navi vei potin ja 27-kiloisen World of Tanks -MM-pystin  

Panssarivaunuja, kämppimistä ja yllätysliikkeitä – World of Tanks -olympialaiset 

Wargaming kunnostaa maailman mysteerisimmän superpanssarivaunun – ajokuntoiseksi 

Muropaketin uusimmat