World of Warcraftin pääsuunnittelija: indiepelit ovat huomisen megapelien prototyyppejä
World of Warcraft -morpin pääsuunnittelija Rob Pardo on työskenellyt pelialalla jo vuodeta 1994 lähtien. Herran ensimmäinen pelialan työpaikka oli Interplaylllä, mistä hän siirtyi Blizzardille. Miekkonen on takonut rautaa muun muassa Diablo II:n, Diablo III:n, StarCraft Brood Warin ja World of Warcraftien lisärien parissa.
GamesIndustry-lehden syvähaastattelussa Pardo kertoo laajalti ajatuksiaan niin omista kuin muidenkin luomuksista, pelimaailman kulusta, pelisuunnittelusta ja pelikehityksen trendeistä. Pardo kehuu myös indiekehityksen hyvistä puolista ja kuinka sillä sektorilla voidaan luoda ja kokeilla aivan uusia, innovatiivisia ideoita.
”Luulen että monet niistä päätyvät aikanaan AAA-peleiksi”, hän ynnää ja miettii indieskenen olevan tämän päivän pelialan kokeellinen leikkikenttä.
Kantii lukaista juttu, vaikka WoW ei kiinnostaisikaan.
Lue juttu: Game Industry Legends: Rob Pardo
Lue juttu
Black Mesa: Sourcen kehitystiimi kertoo: ei ollut helppo projekti
Halo 4 –moninpeliennakko (Xbox 360)