Uusimmat

Xbox One avaa indie-kehittäjille suoran julkaisukanavan

25.07.2013 13:15 Jukka O. Kauppinen

Microsoft on miettinyt kuvioitaan huolella uusiksi viime kuukausina, ja tuoreimpana hyvänä uutisena tuleva Xbox One –konsoli tarjoaa indie-pelikehittäjille nykyistä helpomman ja suoraviivaisemman kanavan pelien julkaisuun. Aiemman linjauksen mukaan indie-kehittäjät tarvitsivat julkaisijan, jonka kanavan kautta teokset piti julkaista. Uusi asenne kuitenkin avaa indiedevaajille portit itsenäiseen päätöksentekoon.

Eri lähteiden mukaan Xbox Onelle pelejään vääntävät indiekehittäjät voivat oikaista kevyemmän julkaisubyrokratiapolun kautta. Ladattaville indiepeleille luodaan kevyempi hyväksyntäprosessi, minkä lisäksi kehittäjät voivat itse päättää pelin julkaisupäivästä ja hinnasta. Myös päivitykset hoituvat uuden kanavan kautta nopeammin.

Xbox One –konsoleita voidaan myös käyttää debug-tilassa, eli sillä voidaan kehittää ja testata omia ohjelmia. Aiemminhan debug-tilaa varten on tarvittu erityinen, hintavampi debug-konsoli, jolla ei voi ajaa myyntikoodia.

Lisätietoja indiepuolen uusista tuulista kuullaan tiemmä ensi kuussa GamesCom-messuilla.

Lähteet: Engadget, Game Informer

Lisää aiheesta

Haluaisitko olla pelitoimittaja ja juoda ilmaista kaljaa? Lataa Game Journo Story!

20 vuoden nostalgiatrippi johti pelintekoon Basicillä

Sony raivaa tilaa indiepeleille

Pro Pilkki 2 v1.0 julkaistiin – legendaarinen pilkkipeli ehti kuin ehtikin kevätjäille