Xbox-pelit ovat aikeissa pyöriä tulevaisuudessa entistä sulavammin ja näyttävämmin
AMD:n ylöspäinskaalausteknologia FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0) on saapumassa Xbox-konsoleihin.
Yhtiö vahvisti FSR 2.0:n ”tukevan täysin Xboxia ja saapuvan kehittäjien käytettäväksi”, uutisoi The Verge. Teoriassa teknologia voidaan tuoda yhtä hyvin myös PlayStation 5:lle, mutta ainakaan toistaiseksi AMD ei ole maininnut Sonyn konsolia FSR 2.0:n yhteydessä.
Toistaiseksi ei ole myöskään tiedossa, tukeeko teknologia myös vanhempia Xbox One -konsoleita.
FSR 2.0 esiteltiin ensimmäisen kerran viime viikolla PC-käyttäjille. Edeltäjänsä lailla se toimii käytännössä AMD:n vastineena Nvidian DLSS-teknologialle ja tarjoaa sulavamman pelikokemuksen ylöspäinskaalausteknologian avulla. Teknologian avulla pelit voidaan skaalata pienemmältä resoluutiolta näyttämään aina 4K-resoluutioiselta tai tätä paremmilta.
Toisin sanoen FSR 2.0:n avulla Xbox-pelit saataisiin pyörimään konsoleilla entistä sulavammin ja näyttävämmin, mikä paitsi pidentäisi konsoleiden käyttöikää, tekisi peleistä myös paljon nautinnollisempia pelata.
Toisin kuin DLSS, FSR 2.0 toimii kaikilla näytönohjaimilla, mukaanlukien Nvidian GeForce-sarjalaisilla.