Uusimmat

Zalmanilta metka hiiri räiskijöille

31.08.2010 13:35 Jukka O. Kauppinen

Zalmanin ZM-GF1000 hiiri on vallan vekkulin näköinen vekotin, joka on suunniteltu nimenomaan räiskintäpelien ystäville. Hiiri on kuin pistooli, joka tosin vain käännetään ylösalaisin. Tuoko muotoilu tappoihin tarkkuutta, siinäpä kysymys.

Tuotetietojen mukaan….

Käden epäluonnollisessa asennossa piilee jännetuppitulehduksien ja kipeiden hartioiden perisyy – jostain syystä kuitenkin tämä vallitseva standardi on ja pysyy, mutta nyt Zalmanilta on tullut hiirikokelas joka pyrkii muuttamaan hiirikouran asentoa parempaan: FG-1000 on nimenomaan ottanut vaikutteita muotoiluunsa pistooleista, joissa käsi yllättäen on tyystin eri asennossa kuin normaalisti hiirtä käytettäessä. Jokainen joka on edes vesi- tai nallipyssyllä ampunut, tietää, että tämä on hyvä juttu. FG-1000 mahdollistaa tuon saman ergonomian hiirimatolla.

FG-1000 on suunniteltu nimenomaan 1st person shooter-tyyppisten pelien pelaajille. Tämä näkyy tuossa nyrkin eteen jäävässä jatkeessa, jonka tarkoitus on moninkertaistaa horisontaalinen liike eli toimia hieman kuin ohjaustehostin autossa. Pienempi liike ranteesta mahdollistaa isommat ja leveämmät liikkeet näytöllä. Monipuoliset kontrollit mahdollistavat tämän ohjaimen kustomoinnin jokaisen yksilöllisiin tarpeisiin soveltuvaksi!

Jopa hiiren rulla on viimein sijoitettu peukalolle. Peukulla on myös kaksi erittäin hyvin sijoiteltua nappulaa. Myös muut nappulat on sijoiteltu hyvin, jolloin kaikille sormille riittää tekemistä ilman, että niitä tarvitsee kurotella – ainoastaan pikkusormi on ilman omaa nappulaa, ja sille onkin varattu pieni lepopaikka FG-1000:n kyljessä. Nimetön, keskari ja etusormi siis saavat kukin oman erittäin hyvin ulottuvilla olevan nappulan!

Zalmanin pelihiiri maksaa 39,90 euroa.

Lisätietoja: Zalman ZM-FG1000

Lue myös

eDomen arvosteluviikko: Donkey Kong Country Returns, Dragon Quest, Monkey Island 2, Scott Pilgrim, Space Alert…

Housemarque julkistaa uuden pelinsä tällä viikolla

Sarjamurhaajapeli olikin tutkimusprojekti

Ubisoft ei usko vuosikymmenen konsolisukupolveen