Uusimmat

PlayerUnknown ei koe, että Battlegrounds ansaitsisi vuoden parhaan pelin titteliä

15.11.2017 16:21 Muropaketin toimitus

PlayerUnknown’s Battlegroundsin isä Brendan Greene ei usko, että hänen kehittämänsä Battle Royale -räiskintä ansaitsisi vuoden parhaan pelin palkintoa.

PlayerUnknown’s Battlegroundsin pääsuunnittelija Brendan Greene on kertonut IGN:n haastattelussa, ettei tämä koe Battle Royale -räiskintänsä ansaitsevan vuoden parhaan pelin palkintoa.

”Henkilökohtaisesti en halua voittaa Game of the Year -palkintoa, vaikkakin haluaisin voittaa sen peliä kehittävälle tiimille. Minusta kuluvan vuoden aikana on kehitetty parempiakin pelejä kuin Battlegrounds”, Greene kertoo. Esimerkkeinä paremmista peleistä Greene antaa The Legend of Zelda: Breath of the Wildin sekä Horizon: Zero Dawnin, jotka loistivat erityisesti pelisuunnittelun ja tarinankerronnan saroilla.

Battlegroundsia kehittävän Blueholen toimitusjohtaja C.H Kim toteaa puolestaan, ettei yhä Early Access -testausvaiheessa olevan pelin kehittäjiä juuri kiinnosta, voittaako se vuoden parhaan pelin palkinnon. Toisaiseksi pelin kehittäjät haluavat vain kehittää pelistä mahdollisimman hyvän kokonaisuuden PC:lle ja Xbox Onelle.

Pelaajamäärien ja myytyjen kopioiden valossa Battlegrounds on yksi vuoden kovimmista menestyksistä. Tähän mennessä peliä on myyty jo yli 20 miljoonaa kopiota ja sitä pelaa päivittäin jopa 2,5 miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa.