Uusimmat

PlayerUnknown’s Battlegroundsia kehitetään katsojaystävällisempään suuntaan

30.06.2017 08:38 Muropaketin toimitus

PlayerUnknown’s Battlegroundsin kehittäjästudio Blueholen edustaja Chang Han Kim on kertonut oman näkemyksensä siitä, miksi pelistä tuli niin suosittu.

Blueholella Battlegroundsin kehityksestä vastaava Chang Han Kim kertoi VG24/7-sivuston haastattelussa, ettei studio osannut odottaa sitä, kuinka suosittu  PlayerUnknown’s Battlegroundsista tulisi:

”Julkistimme Battlegroundsin Steamin Early Access -palvelussa, jotta saisimme pelaajilta palautetta siitä, mihin suuntaan peliä tulisi kehittää. Emme osanneet odottaa, kuinka suosittu pelistä tulisi jo ennen sen virallista julkaisua.”

Han Kimin mukaan korealainen Bluehole otti yhteyttä modaajana toimineeseen Brendan ”PlayerUnknown” Greenen ja ehdotti tälle yhteistyötä. Tarkoituksena oli tehdä ARMA III:n Battlegrounds-modista oma pelinsä.

”Siihen mennessä Greene oli tehnyt kaiken itse. Bluehole tarjosi hänelle lisää osaavia käsiä pelinkehitystä varten. Samalla Greene antoi studiollemme ideoita ja ohjasi pelin kehitystä.”

Han Kimin näkemyksen mukaan Battlegroundsin suosio perustuu hyvään ydinpelimekaniikkaan.

”Emme lisää Battlegroundsiin ylimääräisiä toimintoja ennen kuin pelin ytimessä oleva Battle Royale -tyyppinen räiskintä toimii hyvin. Tälläkin hetkellä tarkoituksenamme on optimoida peliä valmiiksi sen virallista julkaisua varten.”

Battlegrounds on Han Kimin mukaan myös katsojaystävällinen videopeli. Peli onkin tällä hetkellä yksi Twitchin streamatuimmista peleistä. Tulevaisuudessa Bluehole aikookin parantaa Battlegroundsin katsomiskokemusta muun muassa tulevan replay-systeemin muodossa.

Battlegrounds saattaa saada aikanaan myös konsolien ja PC:n välisen moninpelin.

Muropaketin uusimmat