Uusimmat

PlayerUnknown’s Battlegroundsin kehittäjä: Emme ole korjanneet pelin suorituskykyä tarpeeksi

29.05.2018 22:23 Muropaketin toimitus

PlayerUnknown’s Battlegroundsia Blueholen alaisuudessa kehittävä PUBG Corp. on myöntänyt, että suositun Battle Royale -pelin suorituskyvyssä on vielä paljon korjattavaa.

Viime vuonna historiallisen hurjiin pelaajamääriin yltänyt PlayerUnknown’s Battlegrounds toimii nykyään paremmin kuin Early Access -vaiheessa, mutta Battle Royale -pelin suorituskyky on silti esimerkiksi Fortniteen verrattuna hyvin heikko.

Sen vuoksi kehitystiimi on julkistanut uuden strategian, jonka mukaan PUBG:in kehityksessä keskitytään jatkossa kolmeen prioriteettiin: suorituskykyyn, serveripuolen optimisointiin sekä huijaamisen estämiseen. Suorituskykyä yritetään paikata muun muassa korjaamalla näytönohjaimia kuormittaneita valaistusefektejä sekä muokkaamalla pelihahmon ja ajoneuvojen animaatioita sekä mallinnoksia. Serveripuolen korjauksilla pyritään puolestaan vähentämään verkkoviivettä.

Pelikokemuksen parannusten lisäksi PUBG on saamassa lisäsisältöä tällä hetkellä testauksessa olevan 4km x 4km -kokoisen Sanhok-kartan muodossa. ”Keskitymme siihen, että kartan jokainen tuuma olisi täydellinen pelaajille, oli kyse sitten kivimuurin tekstuureista tai talojen pihanurmikoista.”

PUBG:in tulevista uudistuksista voi lukea tarkemmin täältä. 

Muropaketin uusimmat