Uusimmat

Red Dead Redemption 2 -kehittäjä joutui selittelemään puheitaan ”sadan tunnin työviikoista”

16.10.2018 10:40 Muropaketin toimitus

Vain Red Dead Redemption 2:n pääkirjoittajat tekivät tolkutonta työviikkoa, ja hekin vain muutaman viikon ajan, kertoo Dan Houser.

Eilen kansainvälisessä pelimediassa levisi Rockstar Gamesin perustajan ja luovan johtajan Dan Houserin toteamus, että tulevaa Red Dead Redemption 2 -peliä kehittäessä tehtiin ”sadan tunnin työviikkoa”. Tämä herättää luonnollisesti kysymyksiä työoloista studiolla, ja nyt Houser onkin selventänyt kommenttiaan Kotakulle.

Houserin mukaan alkuperäisessä haastattelussa oli puhuttu lähinnä Red Dead Redemption 2:n käsikirjoittamisesta, ja hänen kommenttinsa koski johtavien käsikirjoittajien tiimiä.

”Kun olimme tehneet peliä seitsemän vuotta, johtavat käsikirjoittajat, eli Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow ja minä, pidimme tyypilliseen tapaan kolmen viikon intensiivisen työputken, jossa laitoimme kaiken pakettiin”, Houser toteaa. ”Se oli kolme viikkoa, ei vuosia.”

Houser korostaa, ettei studiolla edellytetä kenenkään tekevän töitä vastaavalla tavalla. Hänen mukaansa vanhemmat suunnittelijat näkevät ylimääräistä vaivaa, koka he suhtautuvat intohimoisesti työhönsä.

Kotakun mukaan Rockstarilla on kuitenkin historiassa teetetty melkoisia määriä ylitöitä. Ennen vuoden 2010 Red Dead Redemptionin julkaisua kehittäjien puolisot jopa protestoivat yhtiön työoloja vastaan avoimella kirjeellä. Tuolloin Rockstar San Diegon kerrottiin teettäneen 12 tunnin työpäiviä ja pakollisia lauantaitöitä vähennetyillä eduilla.

Red Dead Redemption 2 ilmestyy PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle ensi viikolla, 26. lokakuuta.

Muropaketin uusimmat