Respawn lykkäsi Apex Legendsin julkaisua, jotta eräs kehittäjistä voisi adoptoida tyttärensä
Respawnilla Apex Legendsin online-palveluista vastaava Jon Shiring on paljastanut, miksi Apex Legends julkaistiin erikoiseen kellonaikaan.
Apex Legends julkaistiin vuonna 2019 puskista, ilman ennakkomarkkinointia. Julkaisun kellonaika oli kuitenkin sangen epätavallinen, sillä peli ilmestyi Yhdysvaltojen länsirannikolla lounasaikaan ja Euroopassa illalla. Alun perin pelin piti ilmestyä jo muutamaa tuntia aiemmin.
Syynä tähän oli se, että Shiringin täytyi käydä julkaisupäivänä oikeudessa viimeistelemässä tyttärensä adoptio. Koska Shiringin työpanos julkaisuhetkellä oli niin tärkeä, päätti Respawn siirtää julkaisua sen verran, että Shiring ehti takaisin työpaikalleen oikeudesta ennen pelin julkaisuhetkeä.
We had planned it for that morning, and then my court appointment to finalize my adoption came through – the court had picked February 4th at 10am – the same time as the Apex launch. I panicked. Since I ran the ops and online services team for the game, this was bad.
— ░〚GW〛 Jon ’slothy’ Shiring ░ (@jonshiring) October 8, 2020
And that’s why Apex launched at a strange time, around lunch on February 4, 2019. Because @Respawn prioritized my family first.
— ░〚GW〛 Jon ’slothy’ Shiring ░ (@jonshiring) October 8, 2020