Scifi-peli Detroit: Become Humanin käsikirjoitus on 30 kertaa pidempi kuin pitkän elokuvan
Tänään ilmestyvä Detroit: Become Human sisältää valtavasti erilaisia tarinankäänteitä, joiden toteutuminen on pelaajan valinnoista kiinni. Tämä johti luonnollisesti myös valtavaan käsikirjoitukseen.
Quantic Dream tunnetaan laajoista tarinapeleistään Heavy Rain (2010) ja Beyond: Two Souls (2013), mutta tänään julkaistu Detroit: Become Human menee vielä edellisiä pidemmälle tarinallisuudessaan. Pelin käsikirjoittaja Adam Williams kertoo Muropaketin haastattelussa, että pelin interaktiivisuus johti massiiviseen käsikirjoitukseen.
”Tavanomainen elokuvakäsikirjoitus on noin 100 sivua ja tunninmittainen tv-sarjan jakso ehkä 55 sivua, siinä missä Detroitin käsikirjoitus on 3000-sivuinen”, Williams kertoo. ”Ja se myös täytyi kuvata kokonaan, näyttelijöiden kanssa.”
Williamsin mukaan Detroit tarjoaa enemmän valinnanvaraa kuin aiemmat Quantic Dreamin pelit, ja pelaajan valinnat vaikuttavat merkittävästi siihen, millainen pelin tarinasta muodostuu.
”Emme kokeneet, että tehtävämme on kertoa pelaajalle tarina, vaan tarjota hänelle työkalut kertoa oma tarinansa”, Williams kertoo.
Detroit: Become Human ilmestyy PlayStation 4:lle tänään perjantaina, 25. toukokuuta. Alta voit lukea koko haastattelun.