Skyrimin ihmissudet olivat lähellä olla jotain todella paljon koomisempaa

11.12.2021 12:00 | Muropaketin toimitus

The Elder Scrolls V: Skyrimin ihmissudet olivat likellä olla hyvin erilaisia kuin lopullisessa pelissä nähtiin.

Joukko pelin kehityksestä vastanneita henkilöitä on paljastanut tuoreessa tunnin mittaisessa dokumentissa, kuinka he joutuivat käytännössä taistelemaan siitä, että Skyrimissa nähdyt ihmissudet näyttivät… noh, ihmissusilta.

Alun perin pelin ihmissudet olivat nimittäin ihmismalleja, joilla oli koiran päät. Nate Purkeypile kommentoikin, että ”kaikki olisivat pelänneet heitä, vaikka samalla maailmassa on kissapäisiä tyyppejä kaupungeissa, eikä kukaan ole moksiskaan.”

Hahmosuunnittelija Dennis Mejillones sanookin suoraan alkuperäisen ajatuksen olleen ”karmea” ja halunneen tehdä ihmissusista pelaajille kunnollisen voimafantasian. Mutta hänen ideansa herättivät vastustusta muussa kehittäjätiimissä, sillä muutosten pelättiin rikkovan asioita pelikoodissa – minkä se myös teki.

Pelastajaksi saapui kuitenkin Todd Howard, joka innostui Mejillonesin ideoista niin paljon, että hän halusi kunnolliset ihmissudet ehdottomasti mukaan.