Soundfall on näyttävä räiskintäpeli, jossa musiikki synnyttää tasot sekä viholliset

09.08.2018 21:40 | Muropaketin toimitus

Drastic Gamesin kehittämä Soundfall on räiskintä- ja rytmipelin yhdistelmä, jossa pelimaailma syntyy proseduraalisesti musiikin perusteella.

Pelien musiikki valitaan tai sävelletään useimmiten tukemaan pelimaailmaa, eikä toisin päin. Tulevassa Soundfallissa asia on juuri päinvastoin.

Kuten VG24/7 kertoo, syntyvät Drastic Gamesin parhaillaan kehittämän twin stick -räiskintäpelin tasot, viholliset ja kerättävät lootit proseduraalisesti, taustalla soivan musiikin perusteella. Pelin pääosassa on Melody, joka pyrkii pelastamaan Symphonian maailman pahalta Discordilta eli riitasoinnulta.

Kiehtovasta ideasta saa esimakua alla olevalla trailerilla. Soundfall on kehitteillä PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle, ja sen pitäisi ilmestyä ensi vuonna.