Square Enix kuoppasi pitkään kehitetyn roolipelin – Pääkehittäjä erosi studiolta
Square Enix on peruuttanut yhtiön Montrealin studiolla kehitetyn pelin, jota johti entinen indiekehittäjä Teddy Diefenbach. Kaveri otti välittömästi lopputilin ja palasi indiepelien pariin.
Teddy Diefenbach on pelikehittäjä, joka tunnetaan parhaiten indieroolipeli Hyper Light Drifteristä (2016). Pari vuotta sitten hänet palkattiin kuitenkin Square Enixin Montrealin studiolle kehittämään uutta projektia Fez-pelistä (2012) tunnetun Renaud Bédardin kanssa.
Nyt Polygon kertoo, että Square Enix on yllättäen keskeyttänyt projektin kehityksen. Julkistamattoman pelin parissa työskennelleet kehittäjät siirretään muihin projekteihin, mutta toisena pääkehittäjänä häärinyt Diefenbach on samalla lopettanut tehtävänsä japanilaisyhtiön palveluksessa.
”Työstimme tiimimme kanssa peliä, jonka olisimme todella halunneet jakaa kanssanne,” Diefenbach kertoo omilla verkkosivuillaan. ”Mutta studion bisnesstrategia vaihtui ja projektimme ei ikävä kyllä enää sopinut sen kanssa yhteen.”
Keskeytetystä projektista tiedetään vähän, mutta Diefenbach on aiemmin vihjannut sen ”edustavan kaikkea, mitä rakastamme Square Enixissä”. Muissa yhteyksissä hän ylistänyt esimerkiksi studion Final Fantasy ja Chrono Trigger -sarjoja, joten on hyvin todennäköistä, että kesken jäänyt pelisi olisi ollut perinnetietoinen roolipeli.
Diefenbach kertoo siirtyvänsä takaisin indiepelien kehitykseen.