Uusimmat

Studio paljastaa: “PlayStation 5 ei rajoita pelikehitystä samoin kuin aiemmat konsolit”

24.09.2019 22:11 Muropaketin toimitus

PlayStation 5:n nopeat latausajat tekevät pelien kehittämisestä helpompaa.

PlayStation 5:n nopea SSD-massamuisti mahdollistaa aiempaa helpomman ja nopeamman pelikehityksen. Chameleon Games -studion Omar Sawi on kertonut haastattelussa, kuinka merkittävää on päästä eroon hitaista latausajoista.

Sawin sanoo, että nykyinen konsolisukupolvi on rajoittanut kehitystyötä, sillä kenttäsuunnittelu on tehtävä latausaikoja varoen. Esimerkiksi liian pitkäksi luotu tunneli saattaa hyvinkin lisätä latausaikaa merkittävästi.

SSD-massamuistit muuttavat tilannetta niin, että niiden ansiosta studiot voivat keskittyä siihen, miten saada pelistä mahdollisimman hauska, uutisoi Gaming Bolt.

“Toimintapelissä on tärkeintä saada kaikki toimimaan välittömästi, koska se on iso osa sitä, mikä tekee pelistä miellyttävän pelata”, Sawin tiivistää.