Tältä pelit kuten Payday 2 ja Titanfall näyttivät ennen kuin niiden tasot oli kehitetty loppuun asti

04.10.2017 08:49 | Muropaketin toimitus

Eri pelistudioiden edustajat julkaisivat Twitterissä kuvia kehittämiensä pelien keskeneräisistä tasoista.

Pelien kehityksessä on tavallista, että niiden tasot suunnitellaan aluksi hyvin yksinkertaisilla elementeillä joita kutsutaan Kotakun mukaan ”greyboxeiksi” eli ”harmaiksi laatikoiksi”. Nyt eri pelistudioiden edustajat ovat julkaisseet Twitterissä kuvia eri pelien tasojen keskeneräisistä suunnitteluvaiheista sen jälkeen, kun Naughty Dogilla työskentelevä Michael Barclay esitteli Uncharted 4:n (pääkuva) tasosuunnittelua hashtagilla #blocktober.

Kuvien perusteella suurin osa peleistä näyttää genrestä riippumatta lähes samalta vielä tasojen suunnitteluvaiheessa. Kuutioista muodostuvien suunnitelmien jälkeen valmiit pelitasot viimeistellään graafisella silmäkarkilla ja pelimaailmaan sopivilla tekstuureilla, jolloin pelien graafiset tyylit alkavat erottua toisistaan paremmin.

Kuvissa esiintyvät järjestyksessä oikealle kelatessa: Gears of War 4, Tacoma, Sniper Elite 4, Everybody’s Gone to the Rapture, Uncharted 2 multiplayer, Blacklight, Uncharted Lost Legacy, Titanfall sekä Payday 2.