Tämä kaikki meni pieleen CD Projekt Redin kulisseissa Cyberpunk 2077:n kehityksen aikana

17.01.2021 09:09 | Muropaketin toimitus

Pitkän linjan pelitoimittaja Jason Schreier kertoo uudessa artikkelissaan asioista, joiden vuoksi erityisesti Cyberpunk 2077:n konsoliversioiden julkaisu epäonnistui pahasti.

Schreierin haastattelemien CD Projekt Redin työntekijöiden mukaan kehittäjät olivat pääosin sitä mieltä, että peli olisi julkaisukelpoinen aikaisintaan vuonna 2022. Vuodelle 2020 sijoittunutta julkaisupäivämäärää pidettiin aluksi jopa vitsinä. Kehittäjät eivät uskoneet, että peliä voitaisiin julkaista viimeisteltynä tiukassa aikataulussa, missä kehittäjät olivat tietysti oikeassa.

Useat työntekijät ovat valittaneet myös matalasta palkasta sekä valtavasta ylityötaakasta. Myös pelin keskeneräisille yksityiskohdille, kuten kehnosti toimivalle poliisisysteemille löydettiin selitykset. Poliisisysteemi nimittäin liimattiin peliin mukaan vasta kehityksen viime hetkillä.