Uusimmat

Tämä meni pieleen Visceralin peruutetun Star Wars -pelin kanssa

10.03.2019 09:36 Muropaketin toimitus

 

EA sulki sen alla toimineen Visceral Gamesin jo toissa vuonna, ja studion kehittämä ja uudelle kehitystiimille siirretty Star Wars -peli kuopattiin lopullisesti tämän vuoden alussa.

Nyt Visceralilla pelin ohjaaja Amy Henning on kertonut VentureBeatin haastettelussa, mikä projektissa meni pieleen. Henningin mukaan peliä kehitti San Franciscon keskellä sijainnut Visceral, joten studion ylläpitäminen oli hyvin kallista.

Itse peliprojekti kärsi siitä, että sitä yritettiin tehdä FPS-peleille luodun Frostbite-pelimoottorin päälle, joka ei kuitenkaan sopinut ”elokuvamaiseen toimintapeliin”.

Kesken pelin kehitystä EA päätti muuttaa projektin suuntaa Unchartedia muistuttavasta tarinavetoisesta pelistä ”peli palveluna”-malliseen avoimen maailman muottiin, joka olisi tarjonnut pidempiaikaista pelattavaa. Muutos oli kuitenkin suuri, eikä kovin helposti toteutettavissa.

Lopulta EA päätti peruuttaa Star Wars -pelin lopullisesti. ”Ymmärrän EA:n päätöksen, mutta minua harmittaa silti, että suuri yleisö ei koskaan näe hyvää peliä jota kehitimme, ja johon uhrasimme valtavan määrän työtä”, Henning kertoo.