UUSIMMAT

Tästä syystä Half-Life 2: Episode 3 jäi tekemättä, paljastaa Valve

24.03.2020 16:05 | Muropaketin toimitus

Valve on selventänyt sitä, miksi Half-Life 2: Episode 3:a ei koskaan julkaistu.

Half-Life 2:n tarina jäi kesken, sillä se ei koskaan jatkunut Half-Life 2: Episode 2:n jälkeen, ja nyt Valve on kertonut, miksi se päätyi tällaiseen ratkaisuun.

Valvella työskentelevä kenttäsuunnittelija Dario Casali on todennut, että Episode 3 jäi Valven Source-pelimoottorin kehittämisen jalkoihin. Lisäksi Valve ei saanut koskaan käynnistettyä tarpeeksi hyvää luovaa prosessia, joka olisi ollut tarpeeksi hieno kantamaan suositun pelisarjan nimeä.

“Päämääränä oli se, että saamme luotua sellaista uutta teknologiaa, joka olisi kyllin vakaa toimiakseen pelikehityksessä”, Casali kertoi.

Casalin sanoi, että suunnitelman mukaan tarkoitus oli julkaista uusia episodeja vuoden välein, mutta lopulta kehitystyö alkoi käydä liian hitaaksi, jolloin ei ollut järkevää jatkaa tarinaa monien vuosien odotuksen jälkeen.

Lisäksi episodit alkoivat paisua niin isoiksi, että ne olivat lopulta täysimittaisen jatko-osan kokoisia. Asiasta kertoo IGN-sivusto.

“Episodit ovat konseptina hyviä, mutta emme saaneet niitä julkaisukuntoon tarpeeksi nopeasti”, Casali summaa.

VR-peli Half-Life: Alyx on saatavilla PC:lle.

Muropaketin uusimmat