Uusimmat

The Elder Scrolls: Skyrimin ikoninen alku oli todellisuudessa kehittäjän painajainen

21.08.2021 17:53 Muropaketin toimitus

Bethesdan entinen kehittäjä on paljastanut, kuinka vaikea The Elder Scrolls: Skyrimin alun kärrykohtaus oli toteuttaa.

Nate Purkeypile julkaisi Twitterissä mielenkiintoisen ja hauskan viestiketjun, jossa hän kertoo tarkemmin, miten ja miksi Skyrimin avaava kohtaus oli kehittäjien kannalta yhtä helvettiä. Koska kyseessä ei ollut ennalta määritelty reitti, vaan koko ajan fysiikan varassa toimiva intro, saattoi tilanteet päättyvän aina toisinaan hieman oudosti. Kuten esimerkiksi kärryn sinkoutuessa stratosfääriin asti.

”Jokin kertoi kärrylle, että sen pitää painua helv*ttiin ja poistua tieltä. Ongelmana vain oli se, ettei se tapahtunut joka kerta. Kukaan ei tiennyt aluksi, mistä se johtui”, Purkeypile kertoo.

Syylliseksi osoittautui lopulta mehiläinen, joka oli kohdannut oman bugin. Sen vuoksi mehiläistä ei voinut koskaan poimia talteen, mikä puolestaan johti siihen, ettei taikajuomia voinut tehdä. Kun bugi korjattiin, mehiläiselle lisättiin mahdollisuus vastaanottaa törmäyksiä sekä aiheuttaa törmäyksiä, joka teki siitä ”järkähtämättömän luonnonvoiman”.

Kun mehiläinen sitten toisinaan saattoi lentää alkuintrossa nähtävän kärryn eteen, se ei liikahtanut lainkaan ja lopulta kärry sinkoutui valtavan voiman johdosta ilmaan, koska fysiikanmallinnus ei antanut sille muuta vaihtoehtoa.

”Joten pelien kehittäminen on vaikeaa. Aina kun korjaat yhden asian, saatat hajottaa toisen”, Purkeypile toteaa.

Muropaketin uusimmat