Uusimmat

Ubisoft paljasti, kuinka idea aseita käyttävästä Mariosta esiteltiin Nintendolle

03.09.2017 16:48 Muropaketin toimitus

Ubisoftin edustajan mukaan aseita käyttävä Mario esiteltiin Nintendolle hyvin varovaisesti, maalaisjärkeä käyttäen.

Ubisoft esitteli E3-pelimessuilla hieman XCOMia muistuttavan Mario + Rabbids Kingdom Battlen, jossa Mario ja tämän toverit ottavat yhteen Ubisoftin Rabbidsien kanssa. Ubisoftin edustaja Davide Solianin mukaan pelistudiolle annettiin Nintendon toimesta tehtäväksi keksiä Mario-peli, jonka pelimekaniikka ei perustuisi tasoloikkaan. Niinpä Ubisoft esitteli Nintendolle idean pyssyillä ampuvasta Mariosta.

IGN:n haastattelussa Soliani kertoi, että idean esittely Nintendolle tuntui haastavalta. ”Lähestyimme asiaa maalaisjärjen kautta. Kingdom Battle olisi ensimmäinen Mario-peli jossa hahmot käyttävät aseita. Tekisimme aseista värikkäitä ja hauskoja ja mahdollisimman vähän pelottavia.”

Marion isä, Shigeru Miyamoto, kuitenkin hyväksyi idean Mario-strategiapelistä jo ensimmäisellä esittelykerralla. Ubisoftin tapa luoda hauskoja, hyvin perheystävällisiä aseita oli toiminut.

Alun perin Miyamoto oli suunnitellut, että Mario olisi ampunut luoteja jo ensimmäisessä Super Mario Brosissa. Luodit muutettiin kuitenkin tulipalloiksi Super Mario Brosin kehityksen ollessa jo käynnissä, sillä Kotakun mukaan Nintendo halusi keskittyä hyppymekaniikkaan ammuskelun sijasta.