Uusimmat

Uudessa God of War -pelissä ei ole ollenkaan leikkauksia tai välianimaatioita

22.06.2017 08:50 Muropaketin toimitus

E3-messuilla julkistetussa God of Warissa ei pelijohtajan mukaan leikata kertaakaan. Luvassa ei siis ole myöskään varsinaisia välivideoita.

Videopelit ovat lainanneet runsaasti kerronnan keinoja elokuvista. Yksi perustekniikoista on leikkaaminen, eli kamerakulman siirtäminen otosten välillä. Ensi vuonna PlayStation 4:lle ilmestyvä God of War tulee kuitenkin luopumaan tästä kokonaan.

”Elokuvan sanasto on kameraleikkausia, koska niin ne kommunkoivat. Mutta pelit ovat erilaisia”, selittää God of Warin pelijohtaja Corey Barlog VideoGamerin mukaan. ”Meidän ei tarvitse tehdä sitä.”

Se, että God of Warissa ei ole lainkaan leikkauksia tarkoittaa myös, ettei pelissä siirrytä äkkiä toisaalle, eikä siinä ole takaumia tai varsinaisia välivideoita. Keskusteluissa kamera siirtyy lähemmäs tapahtumia, eikä pelaaja voi aina hallita kameraa, mutta se ei tule koskaan leikkaamaan uuteen kuvakulmaan.

Barlogin mukaan peleissä on käytetty leikkauksia siksi, että leikkaaminen on kerronan tapana tuttu elokuvista.

”On vaikea olla tekemättä sitä, kuten olen nyt huomannut, mutta se on haaste, jonka todella halusin ottaa vastaan”, Barlog kuvailee.

Uusi God of War on pelisarjan kahdeksas peli, mutta kantaa siitä huolimatta vain yksinkertaista nimeä God of War. Peli ilmestyy yksinoikeudella PlayStation 4:lle ensi vuonna, ja se julkistettiin E3-messuilla trailerin kera.