Halo-pelien kaanoni pistetään väpäjämään
Bungien, nyttemmin 343 Industriesin, ja Microsoftin Halo-pelisarja tulee muuttumaan tarinallisesti tulevaisuudessa. Ja ryminällä. Sarjan ohjaaja Frank O’Connor kertoo, että aiemmin Haloversumin tarinoita ja kohtaloita ei haluttu järkyttää liiaksi, jotta jo kirjoitettu kaanon pysyy ehjänä.
Jatkossa Halo-porukat ovat kuitenkin valmiit tekemään kunnon käsikirjoituksia, joissa vallitseva tasapaino voidaan rikkoa ja kunnolla.
O’Connor muistelee esimerkiksi Halo Warsia, jonka tarina piti saada istumaan muun Haloversumin kokonaisuuteen niin, ettei naksusota tehnyt muutoksia suureen käsikirjoitukseen.
”Se ei ollut reilua. Heille ei annettu mahdollisuutta jättää jälkeään Halo-universumiin. Jatkossa kaikki uudet tarinat tulevat kuitenkin olemaan näkyvämpiä, niillä on syvempi merkitys tai ne jättävät pelimaailmaan oman jälkensä”, O’Connor kertoo.
Herra kertoo enemmänkin Halo-sarjan maailmasta, spinffeista, tuotantoarvoista ja muista asioita Gamasutra-julkaisun pitkässä artikkelissa.
Lue juttu: Making Halo Anniversary Work
Lisää aiheesta
Halo-sarja juhlii kymmenvuotissynttäreitään Anniversary-painoksella
Halo-elokuvasta puhutaan taas, Spielberg mukana?
Halo 4:n luova johtaja väsyi: Olisin halunnut tehdä erilaisen Halon
Lue myös
Assassins Creed Revelations (PC, PS3, Xbox 360)
Need for Speed The Run – 18. kerta toden sanoo?
Voivatko pelit olla taidetta? No, ainakin niillä voi tehdä taidetta!