Uusimmat

Vertailukuvat osoittavat: Näin valtavasti pelihahmojen kasvot ovat kehittyneet 20 vuoden aikana

17.12.2019 13:23 Muropaketin toimitus

PlayStation Blogissa kerrotaan, kuinka paljon monimuotoisemmiksi pelihahmojen kasvot ovat kehittyneet.

Kenellekään pidempään pelanneelle ei ole mikään uutinen, kuinka paljon peligrafiikat ovat edistyneet edellisten konsolisukupolvien aikana. Siitä huolimatta PlayStation Blogin julkaisemat vertailut ovat hämmästyttäviä.

Esimerkiksi God of War -sankari Kratosin kasvot koostuivat PS2-aikana 1 200 polygonista, mutta PS4:n tuoreimmassa pelissä polygoneja oli jo 32 000. Monster Hunter -sarjan kissamaisilla Palico-kumppaneilla taas oli aikanaan kasvoissa vain 144 polygonia, mutta Monster Hunter: Worldissa niitä on 11 274.

Hauska esimerkki on myös yläkuvassa nähtävä MediEvil-sankari Sir Daniel Fortesque, jonka kasvojen polygon-lukema on noussut 60:stä yli 1 700:aan. PS Blogissa hahmon animaattori kuvaileekin, kuinka runsas polygon-määrä mahdollisti esimerkiksi monipuolisten ilmeiden animoimisen hahmolle – siitäkin huolimatta, että Sir Danilla ei ole lainkaan alaleukaa.

Kaikki vertailut näet PlayStation Blogista.