Jos alkuperäinen idea olisi toteutunut, yksi viime vuoden parhaista peleistä olisi ollut pelaajien inhokki tai ainakin hyvin erilainen

13.03.2021 20:25 | Muropaketin toimitus

Supergiant Games on paljastanut yhtiön viime vuonna julkaistun kehutun Hadeksen olleen lähellä hyvin erilainen peli.

Studion toinen perustaja Amir Rao on paljastanut Clubhousen haastattelussa, että vielä kehityksen alkuvaiheessa pelin päähenkilöksi kaavailtiin Theseusta, uutisoi The Verge. Kyseinen hahmo päätyi lopulta yhdeksi pomovastukseksi yhdessä minotauruksen kanssa, ja hahmoa pidetään laajalti yhtenä pelin ärsyttävimmistä tuttavuuksista.

Rao paljastaa, että vielä alkuvaiheessa Hades oli tarkoitus olla Theseusin ja minotauruksen välisen tarun uudelleentulkinta, jossa pelaajat olisivat ohjanneet Theseusta tämän yrittäessä päästä pakoon Minosin labyrintista. Suunnitelmat muuttuivat kuitenkin pelin loppuvaiheessa, jolloin ohjaaja Greg Kasavin vaihtoi päähenkilön kuolemanjumala Hadeksen pojaksi, Zagreukseksi, ilman, että ydinpeliä jouduttiin hirveästi muuttamaan.

Muutoksen ansiosta tarinaan saatiin mukaan perhe-elementti, joka syntyy Hadeksen ja Zagreuksen välisestä suhteesta.

Muropaketin uusimmat