Uusimmat

Wolfenstein 2: The New Colossuksen suunnittelija kertoo, miksi AAA-luokan yksinpeleillä ei mene hyvin

21.10.2017 13:03 Muropaketin toimitus

Wolfenstein 2: The New Colossuksen kehityksessä mukana olevan Arcade Bergin mukaan moninpelit tuottavat nykyään enemmän rahaa kuin yksinpelit.

Wolfenstein 2: The New Colossusta MachineGamesilla kehittävä Arcade Berg on kertonut Game Watcherin haastattelussa, miksi AAA-tason yksinpelit ovat hiljalleen kuolemassa pois.

Bergin mukaan kenties merkittävin syy AAA-tason yksinpelien ahdingolle on raha. Nykyään moninpelit yksinkertaisesti tuottavat enemmän voittoa pelijulkaisijoille. ”Kun sana hyvästä moninpelistä lähtee kiertämään, houkuttelevat pelaajat myös kaverinsa mukaan uuden pelin pariin.” Moninpelin pelilevyä ei voi myöskään myydä eteenpäin pelin läpäisyn jälkeen.

Moninpelit ovat Bergin mukaan yleistyneet viimeisimmän konsoligeneraation aikana, sillä internetyhteys on levinnyt suurimpaan osaan talouksista. ”PlayStation 4:n ja Xbox Onen tapauksessa internetyhteys on käytännössä vaatimus konsolipelaajille.”

Bergin mukaan osa pelinkehittäjistä haluaisi silti edelleen tehdä tarinavetoisia yksinpelejä, mikäli niille vain hoituu rahoitus, mikä taas riippuu pelien menestyksestä. MachineGamesin kehittämä tarinavetoinen räiskintä Wolfenstein 2: The New Colossus julkaistaan PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle ensi viikon perjantaina 27. päivä lokakuuta.