Wolfenstein-kehittäjä hehkuttaa uusien konsoleiden mullistavaa ominaisuutta: ”Se muuttaa tapamme suunnitella pelejä”

19.10.2020 09:18 | Muropaketin toimitus

Wolfenstein-pelisarjasta tunnettu MachineGames on liittynyt tulevien konsoleiden SSD-asemien mahdollisuuksia hehkuttavien studioiden joukkoon.

Bethesdan omalla kotisivulla julkaistussa haastattelussa studion teknologiajohtaja Jim Kjellin kertoo huippunopeiden SSD-asemien muuttaman koko pelikehityksen ja tuovan pelaajille ennennäkemättömiä ominaisuuksia.

”Tämä muuttaa tapamme suunnitella pelejä. Aiemmin olemme joutuneet odottamaan tai keinotekoisesti hidastamaan pelejä, jotta ennättäisimme ladata isoja muutoksia pelikokemukseen. Nämä jäävät historiaan”, Kjell hehkuttaa.

Tuotanto-ohjaaja John Jennings allekirjoittaa kollegan väitteen ja jatkaa, että SSD antaa kehittäjille mahdollisuuden luoda entistä isompia maailmoja, joissa pelaajat voivat hyppiä paikasta toiseen saumattomasti.

Studio paljastaa samassa haastattelussa, mitä yhtiön seuraavalta vuosikymmeneltä voi odottaa ja kuinka Microsoftin hankinta mahdollisesti vaikuttaa tähän:

”Pelejä, pelejä ja lisää pelejä! Uskon myös, että Microsoftin omistus auttaa meitä tekemään entistä parempia pelejä tulevaisuudessa. Heillä on valtava määrä osaavaa henkilökuntaa, loistavia kehittäjiä, teknologiaratkaisuja ja laitteistoa”, pelattavuudesta vastaava Fredrik Ljungdahl toteaa.

Muropaketin uusimmat