Kolmen näytön Eyefinity-testit (5760x1080)
Yhden näytön testien tuloksista voidaan todeta, että Radeon HD 6990 on useissa peleissä ”liian” suorituskykyinen yli 100 FPS:n ruudunpäivitysnopeuksilla 1920×1200-resoluutiolla ja parhailla kuvanlaatuasetuksilla, eikä kaikkea näytönohjaimen tarjoamaa tehoa saatu valjastettua käyttöön. Poikkeuksina Crysis Warhead ja Metro 2033, joissa ruudunpäivitysnopeus jäi 50 FPS:n tienoille.
Muropaketin testilabraan järjestettiin kolme Asuksen 23-tuumaista VG236H-näyttöä, jonka resoluutio on 1920×1080 pikseliä ja 120 hertsin ansiosta ne tukevat NVIDIAn 3D Vision -tekniikkaa. Näytöistä löytyy DVI-D-, HDMI- ja komponenttiliitännät. Kolmella näytöllä resoluutio saatiin nostettua 5760×1080 pikseliin ja AMD Radeon HD 6990:n todellista suorituskykyä päästiin maistelemaan Eyefinity-konfiguraatiolla.
Kolmen näytön testeissä Radeon HD 6990:tä verrattiin ATI Radeon HD 5970 -näytönohjaimeen sekä Radeon HD 6970 CrossFireX- ja GeForce GTX 580 SLI -konfiguraatioihin.
Yksi näytöistä kytkettiin suoraan Radeon HD 6990 -näytönohjaimen DVI-liittimeen ja loput kaksi näyttöä Bizlinkin aktiivisen Mini DisplayPort – DVI -adapterin avulla.
5760×1080-resoluutio saatiin otettua käyttöön Catalyst Control Centerin AMD Eyefinity -valikosta löytyvien asetusten kautta.
Suurempi versio kuvaa klikkaamalla
Dirt 2 testattiin 5760×1080-resoluutiolla, nelinkertaisella reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. 8x-reunojenpehmennys toimi sulavasti Radeon HD 6990:llä ja Radeon HD 6970 CrossFireX -konfiguraatiolla, mutta GeForce GTX 580 SLI:llä ja ATI Radeon HD 5970:llä näyttömuisti loppui kesken, joten testit ajettiin nelinkertaisella reunojenpehmennyksellä.
GeForce GTX 580 SLI tykitti tauluun 95,2 FPS:n keskimääräisen ruudunpäivitysnopeuden ja oli 13,9 FPS:ää suorituskykyisempi kuin Radeon HD 6970 CrossFireX -konfiguraatio. Radeon HD 6990 jäi 71,4 FPS:ään ja ATI Radeon HD 5970 tasan 60 FPS:ään.
Suurempi versio kuvaa klikkaamalla
Medal of Honor testattiin 5760×1080-resoluutiolla, pelin Anti-Aliasing-asetuksella, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja High-tason kuvanlaatuasetuksilla.
Jälleen GeForce GTX 580 SLI -konfiguraatiolla keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus nousi yli 90 FPS:ään, mutta Radeon HD 6990 oli 4,3 FPS:ää suorituskykyisempi kuin Radeon HD 6970 CrossFireX-konfiguraatio. ATI Radeon HD 5970 jäi Radeon HD 6990:n taakse 7,6 FPS:llä.
Suurempi versio kuvaa klikkaamalla
Battlefield: Bad Company 2 testattiin 5760×1080-resoluutiolla, kaksinkertaisella reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja High-tason kuvanlaatuasetuksilla.
GeForce GTX 580 SLI oli suorituskykyisin noin 70 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella. Radeon HD 6970 CrossFireX -konfiguraatio päihitti Radeon HD 6990:n 5,8 FPS:llä ja ATI Radeon HD 5970 jäi alle 50 FPS:ään 45,8 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella.
Useampaa näyttöä käytettäessä grafiikkapiirin ja muistien lepokellotaajuudet ovat korkeammat kuin yhdellä näytöllä. Esimerkiksi Radeon HD 6990:llä toisen grafiikkapiirin kellotaajuus on 450 MHz ja muistit toimivat täydellä 1250 MHz:n kellotaajuudella. Yllä olevaan taulukkoon on listattu näytönohjaimien lepokellotaajuudet yhdellä ja useammalla näytöllä.
Tehonkulutusmittauksissa GeForce GTX 580 SLI -kokoonpanolla mitattiin jopa 596 watin tehonkulutus eli 168 wattia enemmän kuin Radeon HD 6990 -kokoonpanolla. NVIDIA on parhaillaan valmistelemassa omaa kahden GF110-grafiikkapiirin GeForce GTX 590 -huippunäytönohjainta, joten alle 400 watin TDP-arvoon päästäkseen sen on laskettava kellotaajuuksia rankalla kädellä. Kahden Radeon HD 6970 -näytönohjaimen CrossFireX-konfiguraation tehonkulutus oli 61 wattia korkeampi kuin Radeon HD 6990 -kokoonpanolla.