Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
3DMark Fire Strike
Futuremarkin 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Extreme-esiasetuksilla, joissa on käytössä 2560×1440-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
3DMarkissa Fury X oli noin 300 pistettä perässä Titan X:ää ja 980 Ti:tä.
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 5,5 FPS:ää eli noin 8 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Crysis 3
Crysis 3 testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 1,9 FPS:ää eli noin 3 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
ArmA 3
ArmA 3 testattiin 4xFSAA- ja Ultra-tason SMAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 5,5 FPS:ää eli noin 9 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Grand Theft Auto V
GTA V testattiin MSAA 2x -reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla sekä tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 7,3 FPS:ää eli noin 11 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, High-tason Postprocessing-asetuksilla ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 5,9 FPS:ää eli noin 8 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti ja Fury X olivat käytännössä tasoissa 0,2 FPS:n erolla 980 Ti:n hyväksi.
Far Cry 4
Far Cry 4 testattiin SMAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla sekä tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 8,1 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Ryse: Son of Rome
Ryse: Son of Rome testattiin ilman SSAA-reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla sekä Very High -tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti ja Fury X olivat käytännössä tasoissa 0,4 FPS:n erolla 980 Ti:n hyväksi.
Project Cars
Project Cars testattiin MSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Politikointi kulisseissa grafiikkapiirivalmistajien ja pelikehittäjien kesken Project Carsin tapauksessa on ollut surullista seurattavaa ja niin ovat myös tulokset kuluttajien kannalta. Fury X hävisi selvästi jopa GeForce GTX 780 Ti:lle ja GeForce GTX 980 Ti oli 30,7 FPS:ää eli noin 76 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Dying Light
Dying Light testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Best Quality -tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn GameWorks-ominaisuudet olivat pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980 Ti oli 4,4 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin Fury X.
Sisältö
- AMD Radeon R9 Fury X (Fiji)
- Fiji-grafiikkapiiri ja High Bandwidth Memory -muistit
- Radeon R9 Fury X -näytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano
- Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
- Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto