Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
Testikokoonpano
Suorituskykymittausten toisessa osa AMD:n Radeon R9 Nanolla ajettiin testit Muropaketin näytönohjainten testikokoonpanossa isokokoisessa Corsairin Obsidian 800D -kotelossa. Testit ajettiin BenQ:n 34-tuumaisella BL3201PT-näytöllä, joka tukee Ultra HD- eli 3860×2160-resoluutiota.
Testikokoonpanon alustaksi asennettiin Asuksen X99-piirisarjaan perustuva X99-Deluxe-emolevy 16 gigatavulla Corsairin DDR4-muistia, joka toimi DDR4-2800-nopeudella ja 16-18-18-36 2T -asetuksilla. Prosessorina oli Hyper-Threading-ominaisuudella varustettu kahdeksanytiminen 4,0 GHz:n kellotaajuudelle ylikellotettu Core i7-5960X -malli (Haswell-E). 64-bittinen Windows 8.1 -käyttöjärjestelmä asennettiin Corsairin 120 gigatavun Force GT -SSD-asemalle. Lisäksi käytössä oli Kingstonin 256 gigatavun HyperX-SSD-asema ja Corsairin 1000-wattinen HX-virtalähde.
- Intel Core i7-5960X (8/16 ydintä/säiettä, 4,0 GHz)
- Asus X99-Deluxe (Intel X99)
- 16 Gt Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-2800 (9-11-9-27 1T)
- Corsair Force GT 120 Gt SSD SATA 6 Gb/s
- Corsair HX1000 (1000W)
- Microsoft Windows 8.1 64-bit
3DMark Fire Strike
Futuremarkin 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Ultra-esiasetuksilla, joissa on käytössä 3840×2160-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
3DMarkissa Fury X oli 623 pistettä edellä R9 Nanoa.
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 7,3 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
Crysis 3
Crysis 3 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 6,5 FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
ArmA 3
ArmA 3 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 8,5 FPS:ää eli noin 18 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
GTA V
GTA V testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 11,4 FPS:ää eli noin 20 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Medium-tason Postprocessing-asetuksilla ja kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 3,6 FPS:ää eli noin 10 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
Far Cry 4
Far Cry 4 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 9,5 FPS:ää eli noin 20 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
Project Cars
Project Cars testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Politikointi kulisseissa grafiikkapiirivalmistajien ja pelikehittäjien kesken Project Carsin tapauksessa on ollut surullista seurattavaa ja niin ovat myös tulokset kuluttajien kannalta. AMD:n näytönohjaimet suoriutuivat Project Carsissa ilman järjellistä syytä selvästi heikommin kuin NVIDIAn näytönohjaimet. Fury X oli 3,7 FPS:ää eli noin 8 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.
Dying Light
Dying Light testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Balanced-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn GameWorks-ominaisuudet olivat pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Fury X oli 5,6 FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin R9 Nano.