Testikokoonpano ja suorituskykymittaukset
Pikaisissa suorituskykymittauksissa Asuksen Strix GTX 980 Ti -näytönohjainta verrattiin Muropaketissa aiemmin testattuihin NVIDIAn GeForce GTX 980 Ti -referenssinäytönohjaimeen ja Gigabyten GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming -malliin. Asuksen ja Gigabyten kesken erot kellotaajuuksien välillä ovat niin pienet, että suorituskyky on odotettavasti melko lähellä toisiaan. Testit ajettiin BenQ:n 34-tuumaisella BL3201PT-näytöllä, joka tukee Ultra HD- eli 3860×2160-resoluutiota ja näytönohjaimilla oli käytössä GeForce 352.90 -ajurit.
Hintataso Suomessa 18.8.2015:
- Asus Strix GTX 980 Ti alkaen 859 euroa
- Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming alkaen 789 euroa
- GeForce GTX 980 Ti alkaen 750 euroa
Hintatiedot: Hinta.fi
Testikokoonpano kasattiin Corsairin Obsidian 800D -koteloon ja alustaksi asennettiin Asuksen X99-piirisarjaan perustuva X99-Deluxe-emolevy 16 gigatavulla Corsairin DDR4-muistia, joka toimi DDR4-2800-nopeudella ja 16-18-18-36 2T -asetuksilla. Prosessorina oli Hyper-Threading-ominaisuudella varustettu kahdeksanytiminen 4,0 GHz:n kellotaajuudelle ylikellotettu Core i7-5960X -malli (Haswell-E). 64-bittinen Windows 8.1 -käyttöjärjestelmä asennettiin Corsairin 120 gigatavun Force GT -SSD-asemalle. Lisäksi käytössä oli Kingstonin 256 gigatavun HyperX-SSD-asema ja Corsairin 1000-wattinen HX-virtalähde.
- Intel Core i7-5960X (8/16 ydintä/säiettä, 4,0 GHz)
- Asus X99-Deluxe (Intel X99)
- 16 Gt Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-2800 (9-11-9-27 1T)
- Corsair Force GT 120 Gt SSD SATA 6 Gb/s
- Kingston 256 Gt HyperX SSD SATA 6 Gb/s
- Corsair HX1000 (1000W)
- Microsoft Windows 8.1 64-bit
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Asus oli vakiona korkeamman muistikellotaajuutensa ansiosta 1,9 FPS:ää eli noin 2,5 % suorituskykyisempi kuin Gigabyte. NVIDIAn referenssinäytönohjaimeen eroa syntyi 15,6 FPS:ää eli noin 25 %.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Medium-tason Postprocessing-asetuksilla ja kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
The Witcher 3:ssa ero Asuksen ja Gigabyten välillä jäi 0,9 FPS:ään. NVIDIAn referenssinäytönohjaimeen eroa syntyi 9,1 FPS:ää eli noin 22 %.