3D- ja pelitestit
3DMark 11
DirectX 11 -rajapintaa tukeva Futuremarkin 3DMark 11 testattiin Performance-esiasetuksella eli 1280×720-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja trilineaarisella suodatuksella. Suurempi tulos on parempi.
Erot 3DMark 11:n Performance-testissä jäivät prosessoreiden kesken noin prosenttiin.
Starcraft II
Star Craft II testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason prosessoria kuormittavilla kuvanlaatuasetuksilla. Testi suoritettiin toistamalla pätkä Gamereplays.org-sivuston Hall of Fame -listalta ladattua TheLittleOne vs. HasuObs -taistelua Faster-nopeudella ja mittaamalla minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus Fraps-ohjelmalla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Starcraft II:ssa 3970X:llä 1,5 FPS eli noin 2 % parempi kuin 3960X:llä. 3770K:hon verrattuna eroa syntyi 3,3 FPS eli noin 4 %.
Guild Wars 2
Guild Wars 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, Multi Sample -reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Best Appereance -kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Guild Wars 2:ssa 3960X:llä 0,4 FPS parempi kuin 3970X:llä. Eroa 3770K:hon syntyi 3960X:n hyväksi 1,3 FPS eli noin 2 %.
Civilization V
Civilization V testattiin 1920×1080-resoluutiolla, kaksinkertaisella reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin vakiokuvanlaatuasetuksilla. Testi suoritettiin sisäänrakennetulla Late Game View -testillä, joka on näkymä yli 300 vuoron jälkeen. No Render -testissä simuloidaan äärettömän nopeaa näytönohjainta ja mitataan pelkästään prosessorin suorituskykyä. Taulukossa on ilmoitettu keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus ja suurempi tulos on parempi.
3970X:n ruudunpäivitysnopeus oli No Render -testissä 5,5 FPS:ää eli noin 4 % parempi kuin 3960X:llä. 3970X oli 15,5 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin 3770K.
Skyrim
Skyrim testattiin 1920×1080-resoluutiolla, kahdeksankertaisella reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Skyrimissä 3970X:llä ja 3960X:llä käytännössä identtinen. 3970X oli 7 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin 3770K.
Borderlands 2
Borderlands 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Borderlands 2:ssa 3970X:llä 3 FPS:ää eli noin 3 % parempi kuin 3960X:llä. 3770K:hon verrattuna 3970X:n ruudunpäivitysnopeus oli 5,3 FPS:ää eli noin 5 % parempi.
Battlefield 3
Battlefield 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Battlefield 3:ssa 3970X-, 3960X- ja 3770K-prosessoreilla yhden FPS:n sisällä toisistaan.
Max Payne 3
Max Payne 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Max Payne 3:ssa 3970X-, 3960X- ja 3770K-prosessoreilla yhden FPS:n sisällä toisistaan.