Ylikellotustestit
Ylikellotustestissä GeForce GTX Titan X -näytönohjain oli asennettuna Corsairin Obsidian 800D -koteloon ja kylkipaneeli pidettiin testien ajan kiinni. Ylikellottaminen suoritettiin EVGA:n PrecisionX 16 -ohjelmalla, Power Target- ja Temp Target -asetukset säädettiin maksimiin ja tuulettimien kierrosnopeus säilytettiin Auto-asennossa. Testeissä saavutetut kellotaajuudet eivät edusta absoluuttisia maksimiarvoja, vaan ovat lukijoillemme suuntaa antavia.
Suurempi versio kuvaa klikkaamalla
Power Target -asetus nostettiin 110 %:iin eli 275 wattiin ja grafiikkapiirin lämpötilan maksimiarvo nostettiin 91 asteeseen. Grafiikkapiirin käyttöjännitettä pystyi nostamaan +93 mV. Tuulettimen kierrosnopeus nousi ylikellotustesteissä Auto-tilassa 71 %:iin, joka nosti kokoonpanon melutason todella äänekkääksi 57,5 desibeliin (+7 dB).
GM200-grafiikkapiiri saatiin toimimaan vakaasti +175 MHz asetuksella eli 1264 MHz:n Boost-taajuudella (+16 %). GDDR5-muistit toimivat vakaasti ja ilman grafiikkavirheitä 2003 MHz:n kellotaajuudella (+250 MHz eli +14 %). Grafiikkapiirin lämpötila nousi ylikellotettuna 87 asteeseen (+3 astetta) ja kokoonpanon tehonkulutus 385 wattiin (+82 W).
Näillä ylikellotuksilla näytönohjaimen 110 %:n (275 W) Power Target -rajoitus tuli nopeasti vastaan. Grafiikkapiirin kellotaajuutta olisi voitu nostaa vieläkin korkeammalle, mutta GPU Boost 2.0 -ominaisuus laski sen automaattisesti Power Target -rajoituksen (110 %) takia noin 1300 MHz:iin ja käyttöjännitteen noin 1,14 volttiin.
Suorituskyky ylikellotettuna
Testasimme ylikellotetun Titan X -näytönohjaimen suorituskykyä niissä peleissä, joissa ruudunpäivitysnopeus jäi vakiona alhaisimmaksi. Ylikellotettuna keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus parani noin 13-18 FPS:ää eli noin 20-27 % ja minimi nousi kaikissa peleissä yli 60 FPS:ään.