Loppuyhteenveto
Kahden GeForce GTX Titan X -näytönohjaimen SLI-konfiguraatio kykenee tarjoamaan riittävän suorituskyvyn pelaamiseen parhailla tai ainakin hyvillä kuvanlaatuasetuksilla Ultra HD- eli 3860×2160-resoluutiolla. Näytönohjainvalmistajien höpöhöpö-markkinointipuheita 4k-suorituskyvystä edullisemmilla näytönohjaimilla on turha uskoa. Yhdelläkin highend-näytönohjaimella kuvanlaatuasetuksia on karsittava, jotta päästään edes lähelle 60 FPS:n ruudunpäivitysnopeuksia.
Kun yhdellä Titan X -näytönohjaimella saavutetaan 4k-resoluutiolla noin 50-60 FPS:n keskimääräisiä ruudunpäivitysnopeuksia, nostaa toisen näytönohjaimen asentaminen rinnalle suorituskykyä pelistä riippuen 50-90 %. Muropaketin testeissä parhaiten skaalautui Battlefield 4, jolla suorituskyky parani toisen Titan X -näytönohjaimen myötä 87 % ja heikoimmin Crysis 3, jolla parannus jäi 54 %:iin.
Kun kokoonpanoon asennettiin toinen Titan X -näytönohjain, tehonkulutus nousi 200 watilla, sisuksia lämmittää kaksi kappaletta 85-asteisia GM200-grafiikkapiirejä ja melutaso kasvoi 3,5 desibelillä. NVIDIAn referenssijäähdytyksellä SLI-konfiguraation ylikellottaminen kannattaa suosiolla unohtaa.
Ruutujen välisiä renderöintiaikoja tarkastellessa SLI-konfiguraatiolla havaittiin jonkin verran heittelyä verrattuna yhteen näytönohjaimeen. Käytännössä nykimistä ei kuitenkaan havaittu, sillä keskimääräiset ruudunpäivitysnopeudet olivat noin 100 FPS:ää. Varsinkin AMD:n kohdalla tilanne kahden grafiikkapiirin käytössä on parantunut parin vuoden takaisesta merkittävästi.