Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
3DMark Fire Strike Ultra
Futuremarkin uusimman 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Ultra-esiasetuksilla, joissa on käytössä 3840×2160-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli 3DMarkin Ultra-testissä noin 550 pistettä suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 10-11 FPS:ää eli noin 12-14 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.
Doom
Doom testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Low-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Doomissa kuvanlaatuasetukset jouduttiin laskemaan 3840×2160-resoluutiolla minimiin, jotta peli pyöri edes GeForce GTX 1080:llä 60 FPS:n keskimääräisellä ruudunpäivitysnopeudella. GTX 1080 oli Doomissa 2,5 FPS:ää eli noin 4 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 6,9 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Medium-tason Postprocessing-asetuksilla ja Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli The Witcher 3:ssa 3,5 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 6 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070.
Arma 3
ArmA 3 testattiin ilman eunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Standard-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Arma 3:ssa 2,3 FPS:ää eli noin 3 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja 6 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti.
Dying Light
Dying Light testattiin 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Best Performance -tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn GameWorks-ominaisuudet olivat pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Dying Lightissa 13-14 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja MSI:n GTX 1070.
Tom Clancy’s Rainbow Six
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 10-11 FPS:ää eli noin 12-14 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.
Sisältö
- Alkusanat
- Pascal-arkkitehtuuri
- NVIDIA GeForce GTX 1080 Founders Edition -näytönohjaimen esittely
- MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G -näytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano, lämpötilan vaikutus suorituskykyyn ja suorituskyvyn skaalautuminen eri resoluutioilla
- Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
- Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto