DirectX 12 -testit
Hitman (2016)
Testasimme DirectX 12 -suorituskykyä aiemmin tänä vuonna julkaistun Hitman-pelin sisäänrakennetulla benchmarkilla. Peli on kehitetty yhteistyössä AMD:n Gaming Evolved -pelikehitysohjelman kanssa. Käytössä oli 1920×1080-resoluutio, FXAA-reunojenpehmennys, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja High Level of Detail -kuvanlaatuasetukset.
MSI GTX 1050 Ti:n ruudunpäivitysnopeus oli Hitmanissa DirectX 12 -rajapinnalla 11 FPS:ää eli 19 % suorituskykyisempi kuin RX 460:llä. RX 470 oli puolestaan 32,7 FPS:ää eli noin 48 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1050 Ti.
Rise of the Tomb Raider
Testasimme DirectX 12 -suorituskykyä Rise of the Tomb Raider -pelin sisäänrakennetulla benchmarkilla. Käytössä oli tuore Patch #7 -päivitys, joka tuo mukanaan runsaasti parannuksia DirectX 12 -tukeen. Peli on kehitetty yhteistyössä NVIDIAn The Way It’s Meant To Be Played -pelikehitysohjelman kanssa. Käytössä oli 1920×1080-resoluutio, FXAA-reunojenpehmennys, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja Very High -kuvanlaatuasetukset.
MSI GTX 1050 Ti:n ruudunpäivitysnopeus oli Tomb Raiderissa DirectX 12 -rajapinnalla 10,4 FPS:ää eli 30 % suorituskykyisempi kuin RX 460:llä. RX 470 oli puolestaan 19,1 FPS:ää eli noin 29 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1050 Ti. Huom! GTX 1050 Ti:n suorituskyky oli jopa hieman heikompi DirectX 12 -rajapinnalla kuin DirectX 11 -rajapinnalla.