Uusimmat

Suorituskyky 1920x1080-resoluutiolla

19.07.2016 16:00 Sampsa Kurri

Battlefield 4

bf4_game

480-game-bf4-1080p

Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1060-bench-bf4-1080p

NVIDIAn GeForce GTX 1060 oli Full HD -resoluutiolla Battlefield 4:ssä jopa 27,8  FPS:ää eli noin 42 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 4 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.

Doom

doom-game

480-game-doom-1080p

doom-1440p-2

Doom testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1060-bench-doom-1080p

GTX 1060 pärjäsi OpenGL-rajapintaa käyttävässä Doomissa hieman nihkeästi ja jäi hienoisesti GeForce GTX 970:n taakse, mutta oli kuitenkin 9 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 26 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.

The Witcher 3

w3_game

w3-1440p-1

480-game-w3-1080p

The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, High-tason Postprocessing-asetuksilla ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1060-bench-w3-1080p

GTX 1060 oli Full HD -resoluutiolla Witcher 3:ssa 6,8  FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli noin 11 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.

Rise of the Tomb Raider

game-tomb-raider-1

480-game-tr-1080p

game-tomb-raider-2

Rise of the Tomb Raider testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1060-bench-tr-1080p

GTX 1060 oli Full HD -resoluutiolla Tomb Raiderissa 9,4  FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 12 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.

Tom Clancy’s Rainbow Six

game-tom-clancys-rb6-1

480-game-rb6-1080p

rb6-1440p-2

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Temporal Filtering -asetus kytkettiin pois päältä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1060-bench-tc-1080p

RX 480 oli Rainbow Six Siegessä 7,2 FPS:ää eli noin 8 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060. AMD:n näytönohjaimet pärjäsivät tässä testissä poikkeuksellisen hyvin. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 12 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.

Sisältö

  1. Alkusanat
  2. Founders Edition -näytönohjaimen esittely
  3. Testikokoonpano ja lämpötilan vaikutus suorituskykyyn
  4. Suorituskyky 1920x1080-resoluutiolla
  5. Suorituskyky 2560x1440-resoluutiolla
  6. DirectX 12 -testit (Hitman 2016 & Rise of the Tomb Raider)
  7. Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
  8. Ylikellotustestit
  9. Loppuyhteenveto