AMD ei lähde suoraan haastamaan Nvidian DLSS-reunanpehmennysteknologiaa
AMD on toistaiseksi keskittymässä avoimesti kehitettyihin SMAA- ja TAA-reunanpehmennysteknologioihin. Valmistaja ei siis ole halukas kehittämään omaa, ainoastaan Radeon-näytönohjaimille suunniteltua koneoppimiseen pohjautuvaa reunanpehmennystä.
PCGamesN:n saamat tiedot tuovat lisää taustaa AMD:n aikaisemmille puheille DirectML-rajapinnan hyödyntämisestä. Tämän ja Microsoftin muissa sovelluksissa käytettävän WindowsML:n kanssa työskentelyä yhtiö aikoo jatkaa, mutta pelikäytössä se keskittyy nimenomaan Radeon-näytönohjaimien optimointiin SMAA:n ja TAA:n käytössä.
Yhtiössä uskotaan näiden saavuttavan Nvidian DLSS:ää parempi kuvanlaatu. AMD kritisoi DLSS-tekniikkaa kuvaan tulevista artefakteista, liiallisesta skaalauksesta ja liiallisesta terävöittämisestä.