AMD FSR 2.0 saapuu tällä viikolla – mahdollistaa nopeamman ruudunpäivityksen myös Nvidian näytönohjaimilla
Nopeamman ruudunpäivitysnopeuden tarjoava skaalaustekniikka AMD FSR 2.0 saapuu pelaajien iloksi tällä viikolla. Luvassa on myös tukea uusille peleille.
FidelityFX Super Resolution 2.0 -tekniikka tarjoaa luvatusti korkealaatuista skaalausta ilman koneoppimista. Tämä sallii sen, että tekniikka toimii laajemmalla määrällä näytönohjaimia, vaikkakin korkeampiin resoluutioihin vaaditaan melko moderni ja tehokas näytönohjain.
AMD:n avoimeen lähdekoodiin perustuva cross-platform upscaling -teknologia auttaa nopeuttamaan tuetuissa peleissä FSR 2.0:n mahdollistamaa ruudunpäivitystä. Teknologia tukee laajaa valikoimaa näytönohjaimia ja -alustoja, mukaan lukien AMD:n kilpailijoiden tuotteet. Ensimmäinen FSR 2.0 -peli on Arkane Studiosin ja Bethesdan Deathloop, ja tuen odotetaan olevan saatavilla tällä viikolla päivityksen kautta.
Deathloopin lisäksi on muitakin alla lueteltuja pelejä, joihin on tulossa FSR 2.0:
- Asterigos
- Delysium
- EVE Online
- Farming Simulator 22
- Forspoken
- Grounded
- Microsoft Flight Simulator
- NiShuiHan
- Perfect World Remake
- Swordsman Remake
- Unknown 9: Awakening
FSR 2.0 tulee todennäköisesti vielä moniin muihinkin peleihin, ja myös Xbox Series X/S -konsolin kehitystyökalut ovat saamassa FSR 2.0 -tuen. Sony ei ole luvannut tukea PS5:lle, mutta Wccftechin mukaan yksittäiset kehittäjät voisivat tuoda tuen peleihinsä itsekin. AMD FSR 2.0 julkaistaan 12. toukokuuta.