UUSIMMAT

AMD julkaisi CrossFire-rajapinnan

06.05.2016 17:43 | Petrus Laine | 16

AMD CrossFireAMD on julkaissut uuden CrossFire-rajapinnan näytönohjaimilleen. Täysin itsenäisestä rajapinnasta ei ole kuitenkaan kyse, vaan CrossFire-rajapinta toimii DirectX 11 -rajapinnan tukena.

Pelkän DirectX 11 -rajapinnan avulla näytönohjaimet tekevät AFR-renderöinnissä turhaa työtä esimerkiksi eri resurssien seurannan ja grafiikkapiiriltä toiselle siirtelyn suhteen. CrossFire-rajapinnan tarkoitus on antaa kehittäjille työkaluja, jotka vähentävät tuota turhaa työtä. Uusi rajapinta antaa kehittäjälle mahdollisuuden esimerkiksi hallita sitä mitä, miten ja milloin dataa siirretään grafiikkapiirien välillä. Voit lukea lisää uudesta rajapinnasta AMD:n GPUOpen-sivuilta.

Keskustelu

Tervetullut avaus, mutta miksi nyt ja DX11?

Jos DX11:sta olisi tuo oikeasti haluttu, nii se olisi pitänyt olla pöydällä jo useampi vuosi sitten!
Kuinka kaukana DX12 vastaava tuki on, vai tartteko se samaa?

Haluaako pelintekijät tukea rajapintaa, jota tukee promillen häivähdys? (Muna-kana-ongelma)

lunkwill

Tervetullut avaus, mutta miksi nyt ja DX11?

Jos DX11:sta olisi tuo oikeasti haluttu, nii se olisi pitänyt olla pöydällä jo useampi vuosi sitten!
Kuinka kaukana DX12 vastaava tuki on, vai tartteko se samaa?

Haluaako pelintekijät tukea rajapintaa, jota tukee promillen häivähdys? (Muna-kana-ongelma)

DX12 ei tarvitse samaa, DX12:ssa koko multiGPU-tuki on ihan täysin pelinkehittäjän harteilla.

Kaotika

DX12 ei tarvitse samaa, DX12:ssa koko multiGPU-tuki on ihan täysin pelinkehittäjän harteilla.

Näin ajattelinkin!

Mutta onko DX11-ratkaisulle vielä tilausta, jos paukut on kääntymässä DX12 kohti?

lunkwill

Näin ajattelinkin!

Mutta onko DX11-ratkaisulle vielä tilausta, jos paukut on kääntymässä DX12 kohti?

Eiköhän DX11 pelejä tule ilmestymään vielä vuosia

Kaotika

Eiköhän DX11 pelejä tule ilmestymään vielä vuosia

Toki, mutta onko tälle rajapinnalle tilausta ja/tai toteuttajia? Tietysti toivoisin, että olisi, mutta en näe sitä houkutinta tekijöille…

Voidaan sanoa että oltiin taas niin avoimia.

edit: 7 vuotta sitte olis ollu kova juttu

Nykyään julkaistaan vielä dx9 pelejäkin, joten eiköhän noita dx11 tekeleitäkin vielä jonkin aikaa tule.

Hannibal_pjv

Nykyään julkaistaan vielä dx9 pelejäkin, joten eiköhän noita dx11 tekeleitäkin vielä jonkin aikaa tule.

Open main menu
[​IMG]

Shine, Shine, My Star
This article is about Russian romance. For the 1970 film, see Shine, Shine, My Star (1970 film).
"Shine, Shine, My Star" (Russian: "Гори, гори, моя звезда") is an acclaimed Russian romance.

The authorship of the song was uncertain for some time, being ascribed to various people, including Nikolay Gumilyov and Ivan Bunin.[1]A popular belief attributed it to Russian Admiral Aleksandr Kolchak[1][2] until the 1847 sheet music was found in archives.[1]

External video
Shine, Shine, My Star
[​IMG] Oleg Pogudin singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
[​IMG] Vadim Dubovsky singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
[​IMG] Margarita Korneyeva singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
According to Russian romance researcher Yelena Ukolova, the song was created amid celebrations of the 700th anniversary of Moscow in January 1847.[1] The music was composed by Pyotr Bulakhov (Петр Булахов), and the lyrics written by student Vladimir Chuyevsky (Владимир Чуевский). However, the romance did not become popular until the eve of World War I when singer Vladimir Sabinin re-arranged it. The breakthrough came in 1915 when Sabinin's gramophone record appeared.

During the Soviet years, the romance was labelled a 'white one' and obliterated for a while. In 1944 it was performed on record by Georgi Vinogradov. But, according to Ukolova, it was the 1956 American film War and Peace that made it possible for this romance to make a true comeback in USSR.[1]

The romance itself persisted only in tenors' repertoire until the bass singer Boris Shtokolov broke the custom.[2]


LyricsEdit

[​IMG]
"Гори, гори, моя звезда" by Feodor Chaliapin
Feodor Chaliapin
Problems playing this file? See media help.
Russian Transliteration English translation
1.
Гори, гори, моя звезда.
Звезда любви приветная!
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда.
2.
Сойдёт ли ночь на землю ясная,
Звёзд много блещет в небесах,
Но ты одна, моя прекрасная,
Горишь в отрадных мне лучах.
3.
Звезда надежды благодатная,
Звезда любви волшебных дней,
Ты будешь вечно незакатная
В душе тоскующей моей!
4.
Твоих лучей небесной силою
Вся жизнь моя озарена.
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
1.
Gori, gori, moya zvezda,
Zvezda lyubvi, privetnaya!
Ty u menya odna zavetnaya,
Drugoy ne budet nikogda.
2.
Soydyot li noch na zemlyu yasnaya,
Zvyozd mnogo bleshchet v nebesakh,
No ty odna, moya prekrasnaya,
Gorish v otradnykh mne luchakh.
3.
Zvezda nadezhdy blagodatnaya,
Zvezda lyubvi volshebnykh dney,
Ty budesh vechno nezakatnaya
V dushe toskuyushchey moyey.
4.
Tvoikh luchey nebesnoy siloyu
Vsya zhizn moya ozarena.
Umru li ya, ty nad mogiloyu
Gori, siyay, moya zvezda!
1.
Shine, shine, my star,
Shine, affable star!
You are my only cherished one,
Another there will never be.
2.
If a clear night comes down upon the earth
Many stars shine in the skies,
But you alone, my gorgeous one,
Shine in pleasant beams to me
3.
O blessed star of hope,
The star of love of magic days,
You will be eternally unwithering
In my longing soul.
4.
By the heavenly strength of your beams
My whole life is illuminated
And if I die, over my grave
Shine, shine on, my star!
The lyrics were later adapted into 3 verses. The most famous version of this song, as sung by Anna German, has the following lyrics:

Гори, гори, моя звезда.
Звезда любви приветная,
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда.
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда
Звезда любви, звезда волшебная
Звезда моих минувших дней.
Ты будешь вечно неизменная
В душе измученной моей.
Ты будешь вечно неизменная
В душе измученной моей!
Лучей твоих неясной силою
Вся жизнь моя озарена.
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
Умру ли я – ты над могилою

The following version, by Peter Farnbank, can be sung to the melody of "Gori, gori, moya zvezda".

“Oh shine, oh shine, my wondrous star”

1.
Oh shine, oh shine, my wondrous star,
Oh star of love, you welcome are.
||: Here in my heart are you the precious one:
No place for more: there can be none! :||
2.
Tho’_a million stars light up from high,
On cloudless nights, both earth and sky,
||: ‘Tis none but you, my wondrous star so bright,
That shine on me such glorious light! :||
3.
Enchanted star of love divine,
Of cherished bygone days of mine.
||: But come what may, in my tormented soul
There shall you stay to keep me whole! :||
4.
How brightly beams your heav'nly ray.
Shine on my paths of life today.
||: Forever shine! Ev'n on my grave afar!
Oh brightly shine, my wondrous star! :||

ReferencesEdit

  1. ^ a b c d e Рита Болотская. "Пел Колчак, звезда горела…" (in Russian). "Собеседник", февраль 2006 год. Retrieved 2009-01-03.
  2. ^ a b Юрий Бирюков. История песни «Гори, гори, моя звезда…» (in Russian). Vmdaily.ru. Retrieved 2009-01-03.


External linksEdit

Last edited 3 months ago by Er nesto
Tatiana Bulanova discography

[​IMG]
Content is available under CC BY-SA 3.0 unless otherwise noted.

tyson

DX 9 pelejä? Ymmärrän kyllä että kaikki eivät päivitä näytönohjaimiaan joka sukupolvi, mutta eikö DX9 aikakaudest aolisi aika päästää irti? Vai onko tuohon jokin syy, että ikivanhaa DX sukupolvea roikotetaan mukana?

Kiina yms. on yksi syy: http://hwstats.unity3d.com/web/os.html

Muutenkin jos indiepelejä vaikka katsoo niin käytännössä aika se ja sama onko pelin alla DX9 vai mikä.

tyson

DX 9 pelejä? Ymmärrän kyllä että kaikki eivät päivitä näytönohjaimiaan joka sukupolvi, mutta eikö DX9 aikakaudest aolisi aika päästää irti? Vai onko tuohon jokin syy, että ikivanhaa DX sukupolvea roikotetaan mukana?

OT: Jos tämä meno jatkuu, niin näemme DX 12 Pelejä vielä 2025

Aika monet indie kehittäjät menevät dx9 tai dx11 varassa, ehkä esim dx9 on tuttu mutta uudempi ei niinkään ja rajallisen pudjentin vuoksi tehdään sillä mikä on tuttua ja saadaan valmista nopeammin. Monessa indiepelissä se pelin vetovoima tulee muutenkin jostain ihan muusta kuin grafiikasta ja uusimmista efekteistä.

Esim. KSP, HardWest, Prison Architect, Dragonfall.. näistä ei mikään kummoisteti grafiikalla loista.. jos nyt osa ei ole rumiakaan. Loistavat sitten pelillisesti toisin kuin monet nykypäivän AAA gurat jotka on vaan copi paskaa edellisestä versiosta uusilla grafiikoilla ja jollain 1-2 uudella jipolla. Siinä missä AAA pelejä jaksaa pelata sen yhden läpihieraisun 4-8h ja grafiikka on olevinaan se juttu, monia indie pelejä hierotaan satoja tunteja.

lunkwill

Tervetullut avaus, mutta miksi nyt ja DX11?

Jos DX11:sta olisi tuo oikeasti haluttu, nii se olisi pitänyt olla pöydällä jo useampi vuosi sitten!
Kuinka kaukana DX12 vastaava tuki on, vai tartteko se samaa?

Haluaako pelintekijät tukea rajapintaa, jota tukee promillen häivähdys? (Muna-kana-ongelma)

DX11 pelejä tulee vielä vuosia tälläkeinoilla DX11 pelin kehittäjä pystyy ymppäämään siihen peliin DX12 kaltaisia ominaisuuksia ilman että peliä tarvi suuressamittakaavassa suunnitella uusiksi.

Mistäsitä tietää kuinka suurta työtä tuo on AMD:n taholta vaatinut jos ei kovinnsuurta niin helpo ja halpa keino parantaa peline Crisfire tukea (jossa on kyllä parantamisen varaa).

Myös DX12 tukemattomia käyttisasennuksia on vielä paljon käytössä ja ne myös pysyvät käytössä vielä vuosia (MS:n ilmaistarjous umpeutuu) joten uusien DX12 pelejen on tuottava myös DX11 rajapintaa jos niitä aiotaan myydä koko potentiaaliselle asiakaskunnalle eli myös sitäkautta tälle ominaisuudelle pysyy kysyntä vielä vuosia eteenpäin.

tyson

DX 9 pelejä? Ymmärrän kyllä että kaikki eivät päivitä näytönohjaimiaan joka sukupolvi, mutta eikö DX9 aikakaudest aolisi aika päästää irti? Vai onko tuohon jokin syy, että ikivanhaa DX sukupolvea roikotetaan mukana?

OT: Jos tämä meno jatkuu, niin näemme DX 12 Pelejä vielä 2025

DX9 on pieninyhteinennimittäjä sille tehty peli toimii kaikissa tällähetkellä käytössäolevissa Windows käyttöjärjestelmällä toimivissa koneissa joten se on järkevä valinta pienelle rajoitetuilla resurseilla toimivalle pelinkehittäjälle koska se takaa suurimman mahdollisen potentiaalisen asiakaskunnan, DX9 pelistä on myös helppo tehdä esim. Linux versio koska sille löytyy hyvin monia tapoja Winestä lähtien joten se ei rajoita pelinkehittäjän mahdolisuuksia edes Windows käyttiksiin.

IcePen

DX9 on pieninyhteinennimittäjä sille tehty peli toimii kaikissa tällähetkellä käytössäolevissa Windows käyttöjärjestelmällä toimivissa koneissa joten se on järkevä valinta pienelle rajoitetuilla resurseilla toimivalle pelinkehittäjälle koska se takaa suurimman mahdollisen potentiaalisen asiakaskunnan, DX9 pelistä on myös helppo tehdä esim. Linux versio koska sille löytyy hyvin monia tapoja Winestä lähtien joten se ei rajoita pelinkehittäjän mahdolisuuksia edes Windows käyttiksiin.

Open main menu
[​IMG]

Shine, Shine, My Star
This article is about Russian romance. For the 1970 film, see Shine, Shine, My Star (1970 film).
"Shine, Shine, My Star" (Russian: "Гори, гори, моя звезда") is an acclaimed Russian romance.

The authorship of the song was uncertain for some time, being ascribed to various people, including Nikolay Gumilyov and Ivan Bunin.[1]A popular belief attributed it to Russian Admiral Aleksandr Kolchak[1][2] until the 1847 sheet music was found in archives.[1]

External video
Shine, Shine, My Star
[​IMG] Oleg Pogudin singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
[​IMG] Vadim Dubovsky singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
[​IMG] Margarita Korneyeva singing
Shine, Shine, My Star
on YouTube
According to Russian romance researcher Yelena Ukolova, the song was created amid celebrations of the 700th anniversary of Moscow in January 1847.[1] The music was composed by Pyotr Bulakhov (Петр Булахов), and the lyrics written by student Vladimir Chuyevsky (Владимир Чуевский). However, the romance did not become popular until the eve of World War I when singer Vladimir Sabinin re-arranged it. The breakthrough came in 1915 when Sabinin's gramophone record appeared.

During the Soviet years, the romance was labelled a 'white one' and obliterated for a while. In 1944 it was performed on record by Georgi Vinogradov. But, according to Ukolova, it was the 1956 American film War and Peace that made it possible for this romance to make a true comeback in USSR.[1]

The romance itself persisted only in tenors' repertoire until the bass singer Boris Shtokolov broke the custom.[2]


LyricsEdit

[​IMG]
"Гори, гори, моя звезда" by Feodor Chaliapin
Feodor Chaliapin
Problems playing this file? See media help.
Russian Transliteration English translation
1.
Гори, гори, моя звезда.
Звезда любви приветная!
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда.
2.
Сойдёт ли ночь на землю ясная,
Звёзд много блещет в небесах,
Но ты одна, моя прекрасная,
Горишь в отрадных мне лучах.
3.
Звезда надежды благодатная,
Звезда любви волшебных дней,
Ты будешь вечно незакатная
В душе тоскующей моей!
4.
Твоих лучей небесной силою
Вся жизнь моя озарена.
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
1.
Gori, gori, moya zvezda,
Zvezda lyubvi, privetnaya!
Ty u menya odna zavetnaya,
Drugoy ne budet nikogda.
2.
Soydyot li noch na zemlyu yasnaya,
Zvyozd mnogo bleshchet v nebesakh,
No ty odna, moya prekrasnaya,
Gorish v otradnykh mne luchakh.
3.
Zvezda nadezhdy blagodatnaya,
Zvezda lyubvi volshebnykh dney,
Ty budesh vechno nezakatnaya
V dushe toskuyushchey moyey.
4.
Tvoikh luchey nebesnoy siloyu
Vsya zhizn moya ozarena.
Umru li ya, ty nad mogiloyu
Gori, siyay, moya zvezda!
1.
Shine, shine, my star,
Shine, affable star!
You are my only cherished one,
Another there will never be.
2.
If a clear night comes down upon the earth
Many stars shine in the skies,
But you alone, my gorgeous one,
Shine in pleasant beams to me
3.
O blessed star of hope,
The star of love of magic days,
You will be eternally unwithering
In my longing soul.
4.
By the heavenly strength of your beams
My whole life is illuminated
And if I die, over my grave
Shine, shine on, my star!
The lyrics were later adapted into 3 verses. The most famous version of this song, as sung by Anna German, has the following lyrics:

Гори, гори, моя звезда.
Звезда любви приветная,
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда.
Ты у меня одна заветная,
Другой не будет никогда
Звезда любви, звезда волшебная
Звезда моих минувших дней.
Ты будешь вечно неизменная
В душе измученной моей.
Ты будешь вечно неизменная
В душе измученной моей!
Лучей твоих неясной силою
Вся жизнь моя озарена.
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
Умру ли я – ты над могилою
Гори, сияй, моя звезда!
Умру ли я – ты над могилою

The following version, by Peter Farnbank, can be sung to the melody of "Gori, gori, moya zvezda".

“Oh shine, oh shine, my wondrous star”

1.
Oh shine, oh shine, my wondrous star,
Oh star of love, you welcome are.
||: Here in my heart are you the precious one:
No place for more: there can be none! :||
2.
Tho’_a million stars light up from high,
On cloudless nights, both earth and sky,
||: ‘Tis none but you, my wondrous star so bright,
That shine on me such glorious light! :||
3.
Enchanted star of love divine,
Of cherished bygone days of mine.
||: But come what may, in my tormented soul
There shall you stay to keep me whole! :||
4.
How brightly beams your heav'nly ray.
Shine on my paths of life today.
||: Forever shine! Ev'n on my grave afar!
Oh brightly shine, my wondrous star! :||

ReferencesEdit

  1. ^ a b c d e Рита Болотская. "Пел Колчак, звезда горела…" (in Russian). "Собеседник", февраль 2006 год. Retrieved 2009-01-03.
  2. ^ a b Юрий Бирюков. История песни «Гори, гори, моя звезда…» (in Russian). Vmdaily.ru. Retrieved 2009-01-03.


External linksEdit

Last edited 3 months ago by Er nesto
Tatiana Bulanova discography

[​IMG]
Content is available under CC BY-SA 3.0 unless otherwise noted.

IcePen

DX9 on pieninyhteinennimittäjä sille tehty peli toimii kaikissa tällähetkellä käytössäolevissa Windows käyttöjärjestelmällä toimivissa koneissa joten se on järkevä valinta pienelle rajoitetuilla resurseilla toimivalle pelinkehittäjälle koska se takaa suurimman mahdollisen potentiaalisen asiakaskunnan, DX9 pelistä on myös helppo tehdä esim. Linux versio koska sille löytyy hyvin monia tapoja Winestä lähtien joten se ei rajoita pelinkehittäjän mahdolisuuksia edes Windows käyttiksiin.

Steamissä näyttäis listaus käyttäjien rautatuen suhteen olevan seuraava:
[​IMG]
Siis tuolta: http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Eli raudallisesti käyttäjien tuki olisi käyttispuolta paremmalla tolalla. Tosin Steamissä XP:n osuuskin on vain pari prosenttia.
Mielenkiintoinen tuo DirectX 8 and below. Mitähän se on syönyt? :eek:

[offtopic]

IcePen

DX9 on pieninyhteinennimittäjä sille tehty peli toimii kaikissa tällähetkellä käytössäolevissa Windows käyttöjärjestelmällä toimivissa koneissa joten se on järkevä valinta pienelle rajoitetuilla resurseilla toimivalle pelinkehittäjälle koska se takaa suurimman mahdollisen potentiaalisen asiakaskunnan, DX9 pelistä on myös helppo tehdä esim. Linux versio koska sille löytyy hyvin monia tapoja Winestä lähtien joten se ei rajoita pelinkehittäjän mahdolisuuksia edes Windows käyttiksiin.

OpenGL on tuossa suhteessa vielä parempi, toimii myös esim. Macos X:ssä, Linuxissa, Androidissa ja iOS:ssä, eikä tarvi sählätä yhtään minkään winelibin kanssa.

[/offtopic]

hkultala

[offtopic]

OpenGL on tuossa suhteessa vielä parempi, toimii myös esim. Macos X:ssä, Linuxissa, Androidissa ja iOS:ssä, eikä tarvi sählätä yhtään minkään winelibin kanssa.

[/offtopic]

Mutta OpenGL on myös hajanaisempi kuin DX9 eli on näyttispiirin valmistaja/ydin kohtaisia eroja ja sille ei ole niinpaljon helppoja valmiita kehitystyökaluja joten se ei ole yhtä suoraviivainen kehitettävä kuin DX9, eli pointtini ei ollut pelkkä yhteensopivuus vaan helpous ja yhteensopivuus yhdessä.

Takaisin aiheeseen, onko tämä Crosfire rajapinta avoin sillätavalla että Nvidia pystyisi soveltamaan sen oman SLI:sä yhteyteen niin että pelinkehittäjä voisi käyttää sitä ja saada samantienmonen kortin tuen kummallekin valmistajalle (se helppous).

IcePen

Takaisin aiheeseen, onko tämä Crosfire rajapinta avoin sillätavalla että Nvidia pystyisi soveltamaan sen oman SLI:sä yhteyteen niin että pelinkehittäjä voisi käyttää sitä ja saada samantienmonen kortin tuen kummallekin valmistajalle (se helppous).

Rajapinta on ilmeisesti ihan avoin, mutta se ei vielä takaa että sitä voisi soveltaa muille arkkitehtuureille

Muropaketin uusimmat