Uusimmat

AMD julkisti lisää tietoja FSR 2.0 -teknologiasta – DRS-toiminto kuulostaa loistavalta

26.03.2022 20:49 Muropaketin toimitus

AMD:n FSR (FidelityFX Super Resolution) 2.0 tulee tarjoamaan erilaisia laatutiloja. Laatuvaihtoehdot ovat Quality, Balanced, Performance ja Ultra-Performance. Viimeinen on valittavissa vain, jos pelikehittäjät ovat asettaneet sen saataville.

AMD on sisällyttänyt myös tuen Dynamic Resolution Scaling (DSR) -toiminnolle, jonka avulla resoluutiota voidaan skaalata automaattisesti. Käyttäjä voi siis asettaa toivotun ruudunpäivitysnopeuden, johon FSR 2.0 pyrkii automaattisesti.

FSR 2.0 -tekniikka voidaan helposti lisätä peleihin, jotka jo tukevat NVIDIA DLSS 2.0:aa. AMD:n mukaan tällaisissa tapauksissa aikaa menee alle kolme päivää. Unreal Engine 4- tai 5 -pelimoottoriin tukeutuviin peleihin voidaan niin ikään lisätä nopeasti tuki FSR 2.0:lle.

Ensimmäiset kaksi tuettua peliä ovat Deathloop ja Forspoken. Alla esimerkkivideo FSR 2.0 -teknologiasta.