AMD vahvisti Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjainten toimivan nykyisten säteenseurantaa tukevien pelien kanssa

04.11.2020 18:17 | Muropaketin toimitus

AMD:n markkinointiosasto vahvisti, että Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet tukevat nykyistä DXR-rajapintaa sekä tulevaa Vulkan Ray Tracing -rajapintaa.

AMD oli varsin niukkasanainen Radeon RX 6000 -näytönohjainten säteenseurantaominaisuuksista viime viikolla pidetyssä julkistustilaisuudessa. Julkistetut näytönohjaimet osoittautuivat varsin suorituskykyisiksi rasteroinnin saralla.

Suorituskykyyn säteenseurannan saralla ei otettu käytännössä mitään kantaa. Nyt AMD:n markkinointiosasto on raottanut salaisuuden verhoja siinä määrin, että se vahvisti AdoredTV:lle, että uudet näytönohjaimet tukevat nykyisiä DirectX Raytracing -rajapintaa hyödyntäviä pelejä. Tuki luvataan myös Vulkan Ray Tracing -rajapinnalle.

Käytännössä vahvistus tarkoittaa sitä, että Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet tukevat nykyisten ja tulevien pelien pelien säteenseurantatoimintoja. Sen sijaan Wolfenstein Youngblood- ja Quake II RTX -pelien säteenseurantatoiminnoille tukea ei löydy. Niissä säteenseurantatoiminnot eivät ole toteutettu edellä mainittujen standardien mukaisesti.

AMD:n uusien näytönohjainten säteenseurantasuorituskyvystä on luvassa tarkempia tietoja vielä ennen julkaisua. Näin ainakin vakuuttelin AMD:n Frank Azor Twitterissä.

Muropaketin uusimmat