Uusimmat

DirectX 12 ja seuraavan sukupolven OpenGL ovat kuumat puheenaiheet tulevilla GDC-messuilla

04.02.2015 17:07 Petrus Laine

Microsoft ja Khronos työskentelevät kumpikin tahoillaan seuraavan sukupolven, Mantlen tavoin aiempaa matalamman tason grafiikkarajapintojen parissa. Tuoretta tietoa rajapinnoista tullaan saamaan GDC 2015 -messuilla maaliskuun alussa.

Microsoftin DirectX 12 tulee olemaan GDC-messuilla esillä useiden eri esitelmien muodossa. Esitelmiä rajapinnan eri aspekteihin liittyen tulevat pitämään AMD:n Nicolas Thibieroz, David Olcorn, Gareth Thomas ja Sephan Hodes, Intelin Leigh Davies, NVIDIAn Evan Hart, Jon Story ja Alex Dunn sekä Cloud Imperiumin Alistair Brown. Esitelmien aiheet pyörivät aina perusasioista tiettyjen uusien tekniikoiden käyttömahdollisuuksiin ja nykyisten teknologioiden päivityksiin.

OpenGL:n tulevaisuutta esitellään puolestaan Valven toimesta glNext-esitelmän muodossa. Esitelmä tulee käymään läpi rajapinnan ominaisuudet ja sen mahdollistamia edistyneitä tekniikoita. Lisäksi Valve tulee esittelemään reaaliaikaisia demoja glNext-ajureilla ja sitä tukevalla raudalla. Vaikka esitelmän isännöi Valve, ovat mukana yhtiön Pierre-Loup Griffaisin ja John McDonaldin lisäksi myös Frostbiten Johan Anderson, Epic Gamesin Niklas Smedberg, Oxide Gamesin Dan Baker ja Unityn Aras Pranckevicius.

GDC, Game Developers Conference