Uusimmat

EA jäädytti DICEn Battlefield 4 -projektien kehityksen (Päivitetty)

09.12.2013 23:45 Petrus Laine

DICEn odotetun Battlefield 4:n julkaisu ei sujunut täysin suunnitelmien mukaan. Peli kärsii edelleen huomattavista vakausongelmista ja pelin moninpelipalvelimia vastaan on tehty palvelunestohyökkäyksiä.

Vielä viime kuun loppupuolella julkaisemassamme Battlefield 4 -artikkelissa kerroimme DICE:n suunnittelmista julkaista peliin päivitys uudelle Mantle-rajapinnalle joulukuun aikana. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että päivitys saattaa viivästyä ensi vuoden puolelle.

Electronic Artsin edustajan mukaan kaikki DICE:n projektit ja lisäosat Battlefield 4 -peliin ovat jäädytettyjä kunnes yhtiö on ratkonut kaatumisongelmat. Näihin projekteihin kuuluu oletettavasti myös Mantle-päivitys. China Rising -lisäosa julkaistiin, koska se oli niin lähellä julkaisvalmiutta jo kun itse emopeli julkaistiin ja ongelmien laajuus kävi ilmi. Peliin on julkaistu tänään uusi päivitys, joka korjaa DICEn mukaan yhden yleisimmistä syistä pelin kaatumiseen.

Päivitys 10.12.2013 klo 14.21:

Peliin on julkaistu eilen uusi päivitys, joka korjaa DICEn mukaan yhden yleisimmistä syistä pelin kaatumiseen. Alla vielä täysi listaus bugikorjauksista uusimmassa päivityksessä:

  • Fixed one of the most frequently occurring client crashes
  • Fixed broken collision on containers with open doors. The bug previously made grenades bounce back even though the doors were open.
  • Fixed a bug in Defuse mode where defenders could win the round by killing all the attackers without disarming the bomb, if the bomb was disarmed in the previous round.
  • Miscellaneous stability fixes further reducing the number of client crashes
  • Fixed side gunner jitter when aiming in attack boats & transport helicopters
  • Fixed some instances of frame rate drops when shooting at large Levolution objects after they have been destroyed (like the radar dish on Rogue Transmission)
  • Fixed broken aiming for passengers on the China Rising dirt bike
  • Fixed a bug where the sound when capturing a flag was not playing correctly
  • Removed a bug that would double save during MP round transition and SP level transition. This fix will reduce the occurrence of corrupted save files

Bit-Gamer, DICE projects put on hold until Battlefield 4 is fixed