Uusimmat

Ensimmäiset DirectX 12 -suorituskykytestit Ashes of the Singularity -pelillä

17.08.2015 22:34 Petrus Laine

Ensimmäisen riippumattoman tahon ajamat DirectX 12 -testit saatiin aiemmin tänä vuonna, kun AnandTech sai käsiinsä Star Swarm -demon DirectX 12 -version. Nyt testaajien käsiin on saatu samaan Nitrous-pelimoottoriin perustuvan Ashes of the Singularity -pelin alfaversio, joka sisältää tuen DirectX 12 -rajapinnalle ja testitilan suorituskykyvertailuja varten.

Useat sivustot ovat jo ehtineet ajaa omat testinsä, joiden tulokset muodostavat selkeän trendin AMD:n ja NVIDIAn suorituskykyeroista eri rajapinnoilla. AMD:n näytönohjainten suorituskyky on pelissä todella heikolla tasolla, kun käytetään DirectX 11 -rajapintaa, mutta muuttuu kilpailukykyiseksi DirectX 12 -rajapinnalla. NVIDIAn näytönohjaimilla erot rajapintojen välillä ovat pieniä ja asetuksista riippuen DirectX 11 osoittautuu välillä myös DirectX 12:a nopeammaksi.

NVIDIA on ehtinyt ExtremeTechin mukaan jo kritisoimaan Ashes of the Singularityn testiä, sanoen etteivät he usko sen olevan hyvä mittapuu näytönohjainten yleiselle DirectX 12 -suorituskyvylle ja todeten sen MSAA-reunojenpehmennyksen olevan buginen. Pelin kehittäjä Oxide Games on jo ehtinyt kommentoimaan NVIDIAn kommenttia pelin MSAA-toteutuksesta, sanoen ettei siinä ole bugeja ja että sekä AMD, Intel, Microsoft että NVIDIA ovat pidelleet pelin ajantasalla olevia lähdekoodeja käsissään jo vuoden päivät ja testanneet uusia koontiversioita jatkuvasti.

ComputerBase, DirectX-12-Benchmarks zu Ashes of the Singularity mit AMD und Nvidia

Eurogamer, Ashes of the Singularity: the first DX12 gaming benchmark tested

ExtremeTech, DirectX 12 arrives at last with Ashes of the Singularity, AMD and Nvidia go head-to-head

Legit Reviews, Ashes of the Singularity DirectX 12 vs DirectX 11 Benchmark Performance

PC Games & Hardware, Ashes of the Singularity Benchmark – DirectX 12 gegen DirectX 11

PC Perspective, DX12 GPU and CPU Performance Tested: Ashes of the Singularity Benchmark