Intel hyödynsi AMD:n koodia – pelien ruudunpäivitys parani kymmenen prosenttia

05.04.2020 20:04 | Muropaketin toimitus

Intelin grafiikkapiirejä ja Linuxia pelialustanaan hyödyntävät käyttäjät saattavat saada pian miellyttävän yllätyksen. Grafiikkapiirien suorituskyky näet nousi kymmenen prosenttia Intelin testeissä.

Intelin avoimen koodin kehittäjäryhmä nappasi Valven sponsoroimasta, AMD-yhteistyöhön perustuvasta ACO compilerista koodia. Sen avulla he pystyivät optimoimaan oman grafiikka-ajurinsa koodia.

Tehonlisäys optimoinnista oli noin kymmenen prosenttia peleissä, jotka käyttävät OpenGL tai Vulkan -rajapintoja. Testatuista peleistä suurimpia nopeushyötyjä saivat muun muassa Doom, Shadow of Mordor, Deus Ex: Mankind Divided ja Shadow of the Tomb Raider.

Tulevaisuudessa käyttäjät todennäköisesti pääsevät nauttimaan sujuvammasta pelaamisesta ajuripäivityksen myötä.