Intelin grafiikkapiirien ajuripäivitykset tihentyneet – erillisnäytönohjain tulossa myös pelaajille

25.05.2018 08:00 | Muropaketin toimitus

Intelin grafiikkapiirien ajuripäivitysten tahti on pikkuhiljaa noussut lähemmäksi NVIDIAn ja AMD:n rytmiä. Tämän ja pelejä varten tehtyjen päivitysten voi nähdä ennakoivan Intelin oman erillisnäytönohjaimen julkaisua pelikäyttöön.

Intel on aiemmin kertonut pyrkivänsä laajentumaan integroiduista grafiikkapiireistä erillisten grafiikkapiirien markkinoille. Kuvaillessaan markkinaa Intel on maalannut leveällä pensselillä tekoälystä pilvilaskennan optimointiin. Mutta äskettäin uusille peleille kohdistetut ajuripäivitykset voivat tarkoittaa, että myös kuluttajille pelikäyttöön suunnattu näytönohjain olisi tulossa.

HotHardware kertoo, että uusin ajuripäivitys tuo optimointeja Dark Souls -pelien uudelleenjulkaisuille, sekä Paladins: Champions of the Realm, Pillars of Eternity 2: Deadfire ja Destiny 2: Warmind -peleille. Lisäksi aiemmin ilmestyneissä The Forest ja Ancestors Legacy -peleissä on optimoitu suorituskykyä. Ajurit ovat Windows 10 -käyttöjärjestelmiä varten lukuisille Intelin grafiikkapiireille, joista löytyy lista ajurien lataussivulta.

Aikaa edellisestä Intelin grafiikkapiirien ajurien päivityksestä on kolme viikkoa. Aiempi päivitys oli optimoitu Windows 10:n kevätpäivitystä ja Hearthstone: The Witchwood -peliä varten. Lisäksi ajuri toi lisää HDR-ominaisuuksien tukea ja optimointia virrankulutukseen. 

Jäämme odottamaan Intelin julkistusta Arctic Sound -koodinimen grafiikkasuorittimista.