Uusimmat

Intelin RealSense-kamerat keräävät taakseen laajaa tukea

19.08.2015 18:43 Petrus Laine

Intel esitteli eilen IDF 2015 -messuilla RealSense-kamerateknologiansa uusimpia tuulia. RealSense on Intelin näkemys moneen eri tarkoitukseen taipuvasta 3D-kamerasta ja siihen liittyvistä ohjelmistoratkaisuista.

RealSensen rajapinnat tulevat saataville ainakin Android-, Windows-, OS X-, Linux- ja Robot Operating System -alustoille. Ensimmäisten julkisten testiversioiden luvataan tulevan ladattaviksi vielä kuluvan vuoden aikana. Ohjelmien ja pelien puolelta tukea luvataan ainakin Unreal Engine 4:n, Unityn, Scratchin, OSVR:n ja Twitchin toimesta. Pelien streamaukseen keskittyvät Xsplit ja Open Broadcaster Software puolestaan tulevat käyttämään RealSense-kameraa ja sen ohjelmistoja poistaakseen vihreän taustan tarpeen, jos streamaaja haluaa liittää vain itsensä ilman taustaa pelikuvaan.

Rautapuolella suurin osa RealSense-kameroista tullee integroituina suoraan näyttöihin ja puhelimiin. Näiden lisäksi tulee saataville ainakin yksi irrallinen vaihtoehto, sillä Razer työskentelee parhaillaan USB-liitäntäisen RealSense-kameran parissa.

Puhelinpuolella RealSense on käytössä ainakin Googlen Project Tangossa. Intelin toimitusjohtaja Brian Krzanich esitteli tapahtumassa Project Tango -älypuhelinta, jonka RealSense-kameran ja ohjelmiston kerrottiin kykenevän 3D-kameroiden perustempun, syvyysefektin korjaamisen jälkikäteen, lisäksi myös 3D-skannaukseen, navigointiin sisätiloissa ja VR-peleihin. Intel tulee lähettämään RealSense-kehityskittejä joillekin Android-valmistajille vielä tämän vuoden aikana.

(Kuvat: AnandTech)

TechReport, Intel RealSense cameras go far beyond still photos at IDF