Microsoft helpottaa usean grafiikkapiirin tukea DirectX 12 -rajapinnalla

07.07.2016 14:16 | Petrus Laine

DirectX 12Microsoftin Chas Boyd esitteli AMD:n Polaris-julkaisutapahtumassa yhtiön ideoita helpottamaan usean grafiikkapiirin käyttöä DirectX 12 -rajapinnalla. DirectX 12 -rajapinnan myötä vastuu useamman grafiikkapiirin tukemisesta peleissä on siirtynyt täysin näytönohjainvalmistajilta pelinkehittäjien käsiin.

Microsoftin edustajan mukaan yhtiö tulee julkaisemaan GitHubissa ilmaisen abstraktiokerroksen yksinkertaisen useamman grafiikkapiirin tuen luomiseksi peleille. Microsoftin mukaan kyseistä abstraktiokerrosta käyttämällä käytännössä mikä tahansa DirectX 12 -peli voi tukea useampaa grafiikkapiiriä hyvin pienellä vaivalla. Microsoft tulee julkaisemaan GitHubissa yhdessä abstraktiokerroksen kanssa kaksi esimerkkiprojektia, joista toisessa useamman grafiikkapiirin tuki on toteutettu uudella abstraktiokerroksella, ja toisessa ilman sitä.